×

بیشتر بدانیم

10 مزیت استفاده از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری

10 مزیت استفاده از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار CRM می تونه مزایای زیادی واسه کسب و کار شما داشته باشه. از افزایش نرخ بازگشت مشتری بگیرین تا افزایش بهره وری و اثر بخشی کسب و کارتون. نرم افزار CRM به منظور متمرکز کردن تبادلات مشتری با کسب و کار ها و در نتیجه افزایش رضایت و خلق تجربه ی بهتر واسه مشتریان استفاده میشه. CRM یکی از صنایعی هست که سریع ترین رشد رو در جهان تجربه می کنه و انتظار میره که رشد 14 درصدی رو بین سال های 2021 و 2027 داشته باشه.

مزایای استفاده از CRM عبارتند از:

  • افزایش نرخ بازگشت مشتری
  • افزایش آمار فروش
  • فراهم کردن امکان تحلیل های دقیق تر

این مقاله برای صاحبان کسب و کار های کوچک و همچنین بازاریابانی نوشته شده که دوست دارن مزایای CRM برای کسب و کار های کوچک رو بدونن. نرم افزار CRM به یه نرم افزار تقریبا ضروری واسه کسب وکار های کوچک تبدیل شده. نرم افزار CRM واسه هر کسب و کاری مزایای زیادی داره، از سازماندهی کردن مشتریانتون بگیرین تا اتوماتیک کردن وظایف کلیدی. CRM همچنین میتونه به یه مرکز سازماندهی شده از اطلاعات تبدیل بشه که ارتباط دائمی بین کسب و کارتون و مشتری رو (خصوصا با پیش رفتن کسب و کار ها به سمت دور کاری) ممکن میکنه. نرم افزار CRM یکی از صنایعی محسوب میشه که سریع ترین رشد رو تجربه می کنه و طبق برنامه ریزی هایی که مطابق نیاز های مشتریان انجام شده قراره رشد 14.27 درصدی رو بین سال های 2020 و 2027 داشته باشه. کمک به ارائه خدمات بهتر، تعاملات خودکار و ایجاد یه تجربه ی خاص و متفاوت واسه مشتری از مزایای CRM هستند.

مزیت های استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار CRM چیه؟

واژه CRM مخفف (customer relationship management) است. CRM یه نرم افزاریه که بهتون کمک میکنه روابطتون با مشتریان رو دنبال کنین و مخاطبانتون رو مدیریت و سازمان دهی کنین. CRM همچنین بهتون کمک میکنه تا اطلاعات مشتریان رو عنوان یه رفتار ( برای تحلیل رفتار مشتری) ذخیره کنید؛ مثل اینکه:

  • چند وقته یه مشتری با کسب و کارتون ارتباط داره؟
  • چه محصولاتی رو از شما خریده؟
  • چه تعاملاتی بین شما و مشتری هاتون اتفاق افتاده؟

می تونید از این اطلاعات برای بهینه کردن فرآیند های فروش و بازاریابی و بهبود ارائه خدمات به مشتری در کسب و کارتون استفاده کنین. CRM مجموعه ای از ابزار ها، تکنیک ها و تکنولوژی است که به متخصصان فروش و بازاریابی کمک می کنه تا مشتریانشون رو بهتر درک کنند. کار نرم افزار CRM دنبال کردن رفتار و اقدامات مشتری بالقوه یا فعلی شما از طریق وبسایت، رسانه های اجتماعی یا کمپین های بازاریابی ایمیلی است که در نهایت مشتری رو با ایمیل های وسوسه کننده یا اعلان های فروش ترغیب به خرید محصولات مورد علاقه شون می کنن.

نکات کلیدی:

نرم افزار CRM برای ذخیره سازی، مدیریت و سازمان دهی روابط مشتری با کسب و کارتون استفاده میشه.

10 مزیتی که crm برای کسب و کار شما دارد

10 مزیتی که CRM واسه کسب و کارتون داره

  • ارائه خدمات کیفی تر به مشتریان

CRM های مدرن و امروزی عملکرد های زیادی دارن، اما مهم ترین هدف و مزیتشون بهبود تعاملات و ارتباط مشتری با کسب و کارتونه. این باعث میشه تا صاحبان کسب و کارها و همچنین مدیران سازمان ها هر چیزی رو که درباره ی مشتری نیاز دارن خیلی راحت بهش دسترسی داشته باشن تا بتونن تجربه ی بهتری رو واسه مشتری رقم بزنن که در نهایت منجر به چند برابرشدن رضایت اون ها میشه.

  • افزایش فروش

CRM می تونه یه ابزاری واسه کارآمد کردن فرآیند فروش، خلق کاریز فروش، خودکار کردن وظایف اصلی، و تحلیل تمامی اطلاعات فروش شما در یه جا باشه که بهره وری و فروشتون رو به طور بالوقوه افزایش میده. نرم افزار CRM بهتون کمک می کنه تا فرآیند فروش گام به گامی رو بسازین که کارمنداتون هر زمانی که خواستن بتونن روش حساب کنن و همین طور در زمان هایی که با موضوعات جدید روبرو شدین، تغییرات لازم رو بدین.

  • تجزیه و تحلیل دقیق تر

این که اطلاعات زیادی درباره مشتری داشته باشین مهمه اما مهم تر از اون اینه که اون اطلاعات چه معنی دارن و چطوری ازشون استفاده می کنین. نرم افزار های CRM معمولا با قابلیت تجزیه و تحلیل داده طراحی میشن تا بتونید اطلاعات مورد نیازتون رو به بخش های قابل اقدام و معیار های ساده ی قابل فهم تبدیل کنین. معیار هایی مثل آمار بازدید به واسطه ی کلیک، نرخ پرش و اطلاعات جمعیتی شناختی که به شما اجازه میدن موفقیت کمپین هاتون رو ارزیابی کنین و اون ها رو بهینه کنین.

  • بازدهی و بهره وری بیشتر

نرم افزار های CRM از تکنولوژی اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند و به همین دلیل سرعت انجام کارهایی مثل اجرای کمیپن های بازاریابی قطره ای را چند برابر می کنن. نرم افزار های CRM همین طور باعث میشن زمان کارمندان به انجام وظایفی مثل تولید محتوا که فقط بدست اون ها انجام میشه اختصاص داده بشه.

CRM کمک می کنه تا هیچ کاری از قلم نیفته ( به عنوان مثال اینکه تمامی ایمیل های مهم به افراد مورد نظر فرستاده بشن) به علاوه، یه نرم افزار CRM می تونه از طریق یه داشبورد بهتون نشون بده که فرآیند های مختلف کسب و کارتون چطوری پیش میرن و جریان های کاری شما کجا نیاز به بهبود دارن.

  • پایگاه داده ی متمرکز

کار دیگه ای که CRM به بهترین شکل انجامش میده فراهم کردن یه پایگاه داده ی متمرکز از اطلاعات مشتریانتونه که دسترسی به اون رو برای تمام کارمندان سازمان و شرکتتون فراهم می کنه. این موضوع باعث میشه تا تیم فروش شما بدونه هر مشتری به چه محصولات یا خدمات کسب و کار شما نیاز داره. به عنوان مثال اگه یه مشتری قبلا با کسب و کارتون تعامل داشته CRM اون تعاملات رو بهتون نشون میده که می تونه تلاش های بعدی تیم بازاریابی تون رو هدفمند تر کنه. یعنی اینکه اعضای کسب و کارتون دیگه وقتشون رو واسه پیدا کردن فایل های قدیمی هدر نمیدن و در نهایت تجربه ی بهتری رو واسه مشتری هاتون خلق می کنن. 

  • ارتباط برنامه ریزی شده با لیدها

تبدیل کردن یه مشتری بالقوه به مشتری بالفعل یه فرآیند پیچیده، سخت، زمان بر و در عین حال با مراحل و فرصت های زیاده. یه نرم افزار CRM به طور خودکار فرآیند ها رو مدیریت می کنه و برای کارمنداتون جهت دنبال کردن تعاملات مشتری با کسب و کارتون به صورت ایمیل یا تماس تلفنی پیام میفرسته.  یه مزیت مهم CRM اینه که شما می تونید سفر مشتری به کسب و کارتون رو از بالا نگاه کنین. با بررسی کردن هر برنامه ای که در مراحل اولیه رو کاغذ آوردینشون یا مرور ایمیل هایی که فرستادین متوجه میشین حرکت بعدی که باید انجام بدین چیه. این مثل این میمونه که کسب و کارتون رو دارین از بالا نگاه می کنین و می تونین برای اقدام بعدیتون تصمیم گیری کنید.

  • بخش بندی پیشرفته تر مشتریان

یه لیست از مخاطبان کسب و کارتون میتونه بیشتر از چیزی باشه که فکرش رو می کنید. به عنوان مثال از کجا می دونید کدوم مشتری هاتون تمایل دارند ایمیل شما رو درباره ی محصول جدیدتون ببینند؟ نرم افزار CRM به صورت خودکار براساس معیارهایی که در نظر شماست لیست مخاطبانتون رو بخش بندی می کنه و باعث میشه هر زمان که دلتون خواست به هر مشتری که مدنظرتون هست دسترسی پیدا کنین. می تونید اون ها رو براساس مکان، جنسیت، سنشون، مرحله خرید و... دسته بندی کنید. CRM باعث میشه متخصصان بازاریابی درک بهتری از مشتریان یه کسب و کار پیدا کنند و همین موضوع باعث میشه تا تعامل بهتری با مخاطبانشون داشته باشند. چیزی که اهمیت داره اینه که ما هدفمون از CRM فرستادن یه ایمیل مشابه برای همه مشتریانمون نیست؛ بلکه هدفمون ارسال ایمیل و پیام هایی هست که علایق، ارزش ها و ترجیحات اون ها رو به واسطه ی بخش بندی که توسط CRM انجام شده بازتاب میده.

مزیت فروش بیشتر با crm

  • گزارش های خودکار فروش

شما می تونید اطلاعات مشتریان فعلی و بالقوه ی کسب و کارتون رو با استفاده از نرم افزار های CRM و گزینه های گزارش دهی به سادگی جمع آوری و سازمان دهی کنید . این به شما اجازه میده تا فرآیند های فروش رو مدیریت کنید و به شکل خودکار درشون بیارین. CRM همچنین به اعضای تیم شما کمک می کنه تا عملکردشون رو ارزیابی کنند، فاصلشون رو با اهدافشون چک کنند و تو یه چشم بهم زدن پیش روی اقداماتشون رو بررسی کنند.

  • پیش بینی دقیق تر فروش

یه کسب و کار با هر عملکردی که داره نیاز داره تا سوابق گذشته اش رو بررسی کنه و برای آینده اش برنامه ریزی کنه. با استفاده از سیستم گزارش دهی نرم افزار CRM شما می تونید رویه های اصلی و متداول کسب و کارتون رو بشناسین و در عین هماهنگ کردن اهداف و معیارهاتون با پیش بینی هایی که از قبل برای کسب و کارتون داشتین متوجه میشین از عملکرد چرخه فروش آیندتون می تونید چه انتظاری داشته باشین.

  • تعاملات داخلی سازنده تر

CRM به غیر از تسهیل کردن ارتباط مشتریان با کسب و کارتون باعث میشه تعاملات کارمندانتون با همدیگه راحت تر بشه. CRM باعث میشه هر فردی تو کسب و کارتون متوجه بشه که کارمندان دیگه چطوری با مشتریان بالقوه ی کسب و کارتون ارتباط گرفتند. این در نهایت به تیمتون کمک می کنه تا تصویر یکپارچه تری از برند شما رو در ذهن مخاطب حفظ کنن. همین طور به اعضای تیمتون اجازه میده تا یادداشت و اعلان هایی برای همدیگه بذارن، تو پروژه های مختلف همدیگه رو تگ کنن و توسط یه سیستم برای هم ایمیل و پیام بفرستن.

مزایای CRM عبارتند از:

  • افزایش فروش
  • تحلیل های دقیق
  • گزارشات خودکار فروش
  • افزایش نرخ بازگشت مشتری

crm کلید حل مشکلات

CRM بدرد چه کسب و کار هایی میخوره؟

نرم افزار CRM با مزایای گسترده و گوناگونی که داره میتونه برای تیم ها و کسب و کارهای مختلفی سود آور باشه. بدون شک ارزش هر مشتری برای کسب و کار شما فرق می کنه، بخاطر همینم CRM بهتون کمک می کنه تا مشتری های واقعی تون رو نگه دارین و سرمایه ارزشمندی که برای بازاریابی تون خرج می کنید به درستی و برای مشریانی که بیشترین ارزش رو برای کسب و کارتون خلق می کنند استفاده کنید. در کسب و کار های کوچک شناسایی و پیدا کردن مشتریان کار آسونی نیست، بخاطر همین درجه بندی کردن مشتریان ( به مشتریان درجه 1 و 2) توسط CRM میتونه یه ارزش خیلی بزرگ محسوب بشه.

هر کسب و کاری با هر سایزی، از فریلنسر هایی که به تنهایی کار می کنند تا شرکت های بزرگ می تونند به شکل موثری از تکنولوژی CRM استفاده کنن. در نهایت، عملکرد اصلی CRM سازمان دهی، مدیریت متمرکز وظایف خودکار کردن فرآیند های بازاریابی و تعاملات هستند که هر کسب و کاری برای موفقیتش بهش احتیاج داره. البته که برخی از کسب و کار ها بدنبال این هستند تا سود بیشتری از CRM بدست بیارن، کسب و کار های که شاید روی تیم فروششون سرمایه گذاری بزرگی می کنن. اگه شما هم یه تیم فروش دارین، نرم افزار CRM واسه مدیریت کردن مخاطبان و ارتباطاتشون با شما خیلی ضروریه. نرم افزار CRM حتی میتونه به شما کمک کنه تا فرآیند های فروشتون رو به واسطه ی اطلاعات مشتری، نشان دادن روند های کلیدی، جاهایی که استراتژی شما نیاز به تغییر داره و همین طور به واسطه ی خودکار کردن وظایف کم اهمیت برای تیم فروشتون بهبود میده.

اگه بگیم بازاریابی و CRM به هم وابسته هستن اغراق نکردیم. اطلاعات CRM می تونه کمک کنه تا تیم بازاریابی تون سرنخ ها رو تشخیص بده، کنترل کنه، بیشتر کنه و تبدیل به فروش کنه. CRM این قابلیت رو داره که کمپین های بازاریابی قطره ای رو به واسطه ی چرخه فروش بررسی کنه و در نتیجه همه این ها منجر به تجربه بهتر و پایدارتر مشتری میشه.

کسب و کار ها به دنبال افزایش کارآمدی و اثربخشی هستند

CRM با خودکار کردن فرآیند هایی مثل سازمان دهی و ذخیره کردن تعاملات مشتری با کسب و کارتون می تونه به طور چشم گیری فعالیت ها و وظایف هر روزه ی تیمتون رو سرعت ببخشه. CRM همچنین میتونه مشکلات رو کاهش بده و بهتون اطمینان بده که تمام تعاملاتتون با افراد درست و در بهترین زمان ممکن داره اتفاق میفته. در حالی که همه ی کسب و کار ها برای استفاده از مزایای CRM پافشاری می کنند، کسب و کار هایی که تیم فروش و بازاریابی دارند یا به دنبال افزایش کارایی و اثر بخشی هستند بهتره استفاده کردن از CRM رو مد نظرشون قرار بدن.

با تجارت الکترونیک بیشتر آشنا شوید

مقالات مشابه

Related Articles