×

بیشتر بدانیم

سایت شرکتی چه ویژگی هایی داره؟

 

بعد از پاسخ دادن به این سوال که چرا یه شرکت به سایت نیاز داره؟ نوبت به اطلاع از ویژگی‌هایی می‌رسه که یه سایت شرکتی باید برای ماندن در عرصه‌ی رقابت برای خودش ایجاد کنه. بدون شک داشتن یه سایت به تنهایی نمی‌تونه باعث ارتقاء سطح شرکت شما بشه و برای اینکه بتونید کسب و کارتون رو رونق بدین باید ی سری امکانات و ویژگی‌هایی رو تو سایت‌تون ایجاد کنید.

بنابراین در این مقاله قصد داریم تا 5 مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های یه سایت شرکتی به شرح زیر رو برای شما بررسی کنیم:

  • طراحی صفحه اصلی
  • پاورقی وب سایت – پایین برگ
  • درباره ما
  • صفحات داخلی
  • ابزارهای مدیریت سایت

11 ویژگی که باید در طراحی صفحه اصلی سایت شرکتی به آن توجه کرد.

صفحه اصلی سایت شما مکانی است که بیشترین بازخوردها را برای شما خواهد داشت. درحقیقت اولین نگاه کاربر به این صفحه مشخص می‌کند که آیا مدت زمان بیشتری در صفحه‌ی شما بماند یا نه. صفحه اول وبسایت به کاربر می‌گوید که شما دقیقا کی هستید و فعالیت شما چیست؟ بنابراین در طراحی این صفحه بهتر است، بسیار مختصر و کوتاه زمینه‌ی کاری شرکت خود را معرفی کرده و آن را به عنوان محلی برای ارائه‌ی اطلاعات به صورت سریع به کاربران بدانید. ظاهر یک سایت خوب می‌تواند نمایانگر یک شرکت منسجم و خوب باشد.

1.      نام دامنه

در پاسخ به این سوال که سایت شرکتی چه ویژگی‌هایی داره؟ می‌تونیم از نام دامنه‌ی سایت شروع کنیم. نام دامنه سایت شرکتی شما باید ساده و روان باشه تا کاربران بتونن به راحتی و بدون دردسر شما رو پیدا کنن. همچنین اگر نام دامنه‌ی مورد نظر شما قبلا گرفته شده، شما می تونید با کمی خلاقیت نام دامنه ای انحصاری برای خودتون پیدا کنین.

2.      نام شرکت

جای‌گذاری نام شرکت نکته‌ی دیگری از صفحه اصلی وبسایته که باید به دقت برای اون تصمیم‌گیری کنید. نام شرکت باید در قسمتی از بالای صفحه‌ی اصلی سایت قرار بگیره تا بازدیدکنندگان پس از ورود به وبسایت به راحتی مطمئن بشن که به وبسایت مورد نظر خودشون رسیدن. درواقع نام شرکت باید به گونه‌ای باشه که نیازی به پیمایش کاربر در صفحه نداشته باشه.

3.      نوار جست و جو

پاسخ دیگه‌ای که برای سوال سایت شرکتی چه ویژگی‌هایی داره؟ مطرح میشه اینه که نوار جست‌وجو یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در صفحه‌ی اصلی سایته. درواقع بسیاری از کاربران با پیش‌زمینه‌ی قبلی وارد سایت شما میشن و به طور دقیق می‌دونن که دنبال چه چیزهایی هستن و فقط برای رفتن به قسمت مورد نظر خودشون نیاز به راهنمایی دارن، بنابراین در هنگام خرید سایت شرکتی توجه کنید که وجود نوار جستجو در صفحه اصلی می‌تونه سایت شمارو برای اون‌ها کاربرپسند کنه و زمان بیشتری اون‌هارو تو سایت نگه داره.

4.      آرم - لوگو

آرم یا لوگوی شرکت نیز باید جایی در بالای صفحه اصلی قرار بگیره، چرا که لوگوها می‌تونن به راحتی پیوندی بین مغز کاربران و شرکت شما ایجاد کنن و از طریق لوگو سایت شما و در نهایت برند شمارو به راحتی به یاد بیارن. این در حالی‌که ممکنه بسیاری از مشتریانی که همیشه آرم شرکت شمارو میشناسن، نام شرکت شمارو به یاد نیارن!

5.      توضیحات

پاسخ دیگه‌ای که برای سوال سایت شرکتی چه ویژگی‌هایی داره؟ وجود داره اینه که در سایت های شرکتی به خصوص مشاغل کوچک تر که نوع فعالیت اون ها به راحتی قابل درک نیست، در نظر گرفتن بخش یا قسمت توضیحاته. شما می تونین به کمک یک عبارت یا جمله ی کوتاه به کاربر بگید که کی هستید و چه کاری می کنید. این میتونه به سرعت نوع فعالیت شمارو در ذهن کاربر به تصویر بکشه.

6.      نوار پیمایش

نوار پیمایش یکی دیگه از ویژگی های مورد نیاز کاربران برای دسترسی سریع به قسمت های مختلفه که باید در صفحه اول سایت لحاظ بشه.

7.      تصاویر

در نظر گرفتن بخشی برای قرار دادن تصاویر در سایت میتونه به شما کمک کنه تا توجه کاربران رو به طور بهتری جلب کنه. چرا که پردازش تصاویر به مراتب راحت تر از خواندن متن های مختلف حتی کوتاهه. تصاویر میتونن حتی کلیپ های کوتاه ویدئویی یا یک نمایش پرده ای باشن اما بهرحال بدون شک یک رسانه ی تصویری بهتر از متن های ساده هستن.

8.      پیوند های داخلی

قطعا هدف یه سایت فقط رسیدن کاربران به صفحه اصلی نیست، و صفحه اصلی سایت درواقع محلی برای جلب توجه و ارجاع اون ها به قسمت های مورد نظر شماست. برای این منظور شما میتونین پیوندهایی داخلی در صفحه اصلی سایت قرار بدین. به طور مثال میتونین پیوندهایی به پست های اخیر وبلاگ بزارین تا کاربران مدت زمان بیشتری رو در سایت شما بمونن و شانس تبدیل شدن اون ها به مشتری برای شما افزایش پیدا کنه.

9.      نظرات کاربران

قرار دادن نظرات کاربران و مشتریان در صفحه اصلی میتونه ی امتیاز و ویژگی دیگه ای باشه که میتونین به کمک اون مشتری های بیشتری جذب کنین. دقت کنید که برای بخش نظرات کاربران حتی میتونین شخصا با اون ها تماس بگیرین و نظرات و توصیفاتشون رو برای این بخش جمع آوری کنین.

10.  امکان چت زنده

ایجاد امکان چت زنده یکی دیگه از پاسخ هاییه که می‌تونیم به سوال سایت شرکتی چه ویژگی‌هایی داره؟ بدیم. امروزه اغلب وبسایت‌ها از نرم‌افزار چت زنده استفاده می‌کنن و از اون به عنوان فرصتی برای تماس کاربران یا بازدیدکنندگان با خودشون بهره می‌برن.

سایت هایی که امکان چت زنده رو دارند، نمونه یک سایت خوب برای کاربران هستن، چرا که افراد به صورت انی میتونن پاسخ سوالاتشون رو بگیرن.

11.  ثبت ایمیل کاربر و اشتراک در خبرنامه

اگرچه فرم های خبرنامه ها به راحتی می تونن در قسمت های مختلف سایت شرکتی شما قرار بگیرن اما توجه کنین که بسیاری از شرکت ها امروزه برای بازدید مجدد کاربر از سایت و پیگیری و تبدیل اون به مشتری، یه صفحه معلق به عنوان ثبت نام در خبرنامه رو برای سیات ایجاد می کنن و از کاربر میخان که قبل از بستن صفحه، اقدام به عضویت در خبرنامه کنن.

 

پاورقی سایت چیست و چه چیز هایی درون آن قرار می گیرد؟

یکی از ویژگی های یک سایت موفق داشتن یک پاورقیه خوبه. پاورقی در پایین صفحه اصلی سایت قرار می گیرد و حاوی پیوند هایی برای کمک به بازدیدکنندگانه تا به راحتی به صفحات مود نظر و محبوب خود برسن.

1.      برگه ها و گزینه‌های مختلف

در انتهای صفحه اصلی سایت شرکتی شما باید لیست کاملی از مکان هایی قرار بگیره که بازدید کنندگان شما معمولاً مایل به رفتن به آن هستن.

نمونه هایی از این مکان های محبوب و پرطرفدار سایت ها عبارتند از:

  • وبلاگ با محتوای با کیفیت
  • داستان های مطبوعاتی
  • درباره ما یا درباره شرکت
  • مشاغل
  • پشتیبانی مشتری
  • سؤالات متداول

2.      آیکن‌های رسانه‌های اجتماعی شما

پاسخ دیگری که برای سوال سایت شرکتی چه ویژگی هایی داره؟ مطرح میشه اینه که یه سایت شرکتی باید به خوبی کاربران رو به رسانه های اجتماعی شما لینک کنه. شما میتونین تو قسمت پاورقیه سایتتون، صفحات توییتر، فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و ... رو که نشانه ای از فعالیت های گسترده ی شماست، قرار بدین و به این طریق مشتریای بالقوه رو بهتر و بیشتر با خودتون آشنا کنین و اون ها رو به مشتریای بالفعل تبدیل کنین.

 

بخش درباره ما سایت شرکتی

اگرچه بسیاری از اطلاعات درباره ی شرکت میتونن تو صفحه اصلی سایت قرار بگیرن اما برخی از مشتریای شما قطعا میخان که اطلاعات بیشتری راجع به شما و شرکتتون بدونن، بنابراین بهتره صفحه ای رو به پرداختن به این موضوع اختصاص بدین و فرآیند ایجاد شرکت و هر آن چه رو که میخاین مشتریاتون درباره ی شما بدونن تو این قسمت وارد کنین.

درواقع مردم وقتی قصد سرمایه گذاری زمان و پول خودشون رو دارن، عاشق اینن که بیوگرافی کاملی از شما رو بدونن.

1.      نقشه و آدرس

قسمت درباره ما سایت با دارا بودن نقشه و آدرس کمک میکنه تا مشتریان شما رو به راحتی پیدا کنن. درواقع یکی از ویزگی های یک سایت تجاری خوب اینه که نقشه و آدرس خودش رو به طور دقیق برای کاربران مشخص کنه.

برای این منظور شما میتونین با استفاده از گوگل مپ، کروکی دقیق محل شرکت و یا فروشگاه های وابسته به شرکت رو برای پیدا کردن راحت کاربران و یافتن نزدیک ترین اون ها به خودشون، قرار بدین.

2.      ساعت کاری

داشتن یک ساعت کاری که به طور واضح زمان های فعالیت شما رو مشخص کنه از دیگر پاسخ هاییه که به سوال سایت شرکتی چه ویژگی هایی داره؟ داده میشه.

3.      اطلاعات تماس

 

اطلاعات تماس با شما از جمله شماره تلفن، ایمیل و ... به کاربر امکان میده تا برای آشنایی بیشتر با شرکت شما یا دریافت پاسخ سوالاتش، سریعا با شما ارتباط برقرار کنه.

 

یه سایت شرکتی به چه صفحات داخلی نیاز داره؟

بسته به اینکه شما چه نوع فعالیتی دارید صفحات داخلی سایت شما متفاوت خواهد بود.

اما به طور کلی از جمله صفحات داخلی مورد نیاز برای یه سایت شرکتی عبارتند از:

  • صفحه تیم ها یا کارمندان شرکت
  • صفحه ی ویژگی های شرکت در برابر رقبا
  • وبلاگ
  • صفحه پرسش و پاسخ
  • صفحه اسناد و راهنماهای فعالیت شرکت
  • اینفوگرافیک فرآیند های شرکت

مدیریت سایت شرکتی

هر آن چه که تاکنون درباره ویژگی های یک سایت معتبر گفتیم، درواقع برای راحتی و جلب مشتریان بوده اما مدیریت سایت شرکتی نیز ویژگی هایی داره که باید به دقت مورد توجه قرار بگیرن تا به مرور زمان نتایج خوبی رو برای شما به ارمغان بیارن.

1.      ابزار CMS

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا که ویژگی های خوبی رو به شما ارائه بده درواقع میتونه پاسخ دیگه ای برای سوال سایت شرکتی چه ویژگی هایی داره؟ باشه. سیستم های مدیریت محتوای قوی همچون وردپرس ویژگی های زیادی رو به کاربرای خودشون ارائه میدن که از جمله اون ها میتونیم به افزونه های بی شمار و قابل تنظیم اون اشاره کنیم.

2.      ابزار های تجزیه و تحلیل داده ها

ابزارهای آنالیز یا تجزیه و تحلیل داده ها به شما کمک می کنن تا متوجه بشید چه کسی به سایت شما وارد میشه و یا چه مدت در سایت شما میمونه. این تجزیه و تحلیل برای تغییر استراتژی های ناکارامد بسیار مفیده.

3.      ابزار های بهینه سازی موتور های جستجو

استفاده از ابزارهای نرم افزاری SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جست وجو به شما کمک می کنه تا محتوای متن رو به گونه ای انجام بدید که بیشترین بازدید کننده رو به خودش جلب کنه. همچنین بهینه سازی کلید واژه باعث میشه تا شما کلماتی رو که دیگر افراد جستجو کردن نیزدر محتوای خودتون استفاده کنین تا اون ها رو مستقیما به سایت شرکتتون منتقل کنین.