×

بیشتر بدانیم

5 دلیل برای اینکه چرا شرکت‌های حوزه درمان به ابزارهای مدیریت روابط مشتری نیاز دارند.

یک موقعیتی را تصور کنید که به صورت همزمان 2 بیمار مختلف برای دریافت واکسن آنفولانزا به شما مراجعه می‌کنند. اولین بیمار یک دانشجو است. شما با ارسال یک پیامک به او یادآوری می‌کنید که در فصل آنفولانزا هستیم و یک لینک سایت که شامل برنامه مراجعه او است، ارسال می‌کنید.
مراجع دیگر یک فرد مسن است که در خانه سالمندان خیابان بعدی زندگی می‌کند و از تلفن همراه استفاده نمی‌کند. شما می‌تواند یک نامه فیزیکی که شامل نامه یادآوری موعد واکسن است و یک شماره تماس برای تعیین زمان مراجعه برای او ارسال کنید.


هردو بیمار پیام یادآوری واکسن خود را از طریق کانالی دریافت کردند که با آن راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند و راه ساده‌ای برای تعیین قرار مراجعه به آن‌ها پیشنهاد شده است. تمام این موارد از یک اپلیکیشن ارسال شده است: سیستم مدیریت رابطه با مشتری (CRM)
CRMها پلتفرم‌های نرم افزاری هستند که از طریق سیستم‌های مختلف و کانال‌های ارتباطی اطلاعات و داده‌ها را از مشتریان برای کمک به مدیریت تعامل‌ها با آن مشتری‌ها (ودیگر مشتری‌ها) دریافت می‌کند. این اطلاعات می‌توانند آنالیز شده و برای بهبود روابط مشتری استفاده شده و فروش‌های شما را افزایش دهد.
CRMهای حوزه درمان به صورت تخصصی در خصوص مدیریت و تعامل با بیماران به شرکت‌ها و موسسه‌های سلامتی کمک می‌کند. سیستم‌های CRM سلامت با پیداکردن بیماران جدید یا افزایش کیفیت درمان و مراقبت از بیماران فعلی به شرکت‌های بیمارستانی در جهت تمرکز بر روی مشتری خود کمک می‌کنند.
چرا باید از ابزار CRM سلامت استفاده کنیم؟
1. CRMها پیداکردن بیمار جدید را آسان‌تر می‌کنند.
CRMها به صورت سنتی پلتفرم‌های بازاریابی هستند. این بدین معنی است که قدرت آن‌ها در این حقیقت واقع شده است که شما می‌توانید از طریق تبلیغات، بازاریابی ایمیلی و جمع آوری اطلاعات از وبسایت مشتری‌های جدیدی پیدا کنید.
برای مثال اگر شخصی به دنبال پیدا کردن دکتر است و از وبسایت شما بازدید می‌کند، می‌توانید از اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد آن‌ها زمانی که از وبسایت شما بازدید کردند، استفاده کنید و با یک ایمیل خوش آمدگویی تحت عنوان "دکترهای ما را بشناسید" آن‌ها را جذب خود کنید. مشارکت دادن افراد علاقه‌مند راه عالی برای پیدا کردن بیماران جدید است.

2. سیستم‌های CRM یه شما در جهت بهبود کیفیت درمان برای بیماران فعلی خود کمک می‌کند.
تنها مزیت سیستم CRM کمک به حفظ روابط با بیماران فعلی شما نیست بلکه می‌توانید به وسیله کمک به شخصی‌سازی تجربه بیماران‌، کیفیت درمان برای آن‌ها را افزایش داد. از آنجایی که نرم افزار CRM می‌تواند با سیستم‌های اطلاعاتی موجود یکپارچه شود، این سیستم می‌تواند یک دیدگاه 360 درجه‌ای از هر بیمار ارائه دهد. این سیستم یکپارچه به این معنی است که اطلاعاتی از پرونده‌های الکترونیکی سلامت (EHRs)، مراجعه‌های گذشته و آینده و درمان‌ها می‌توانند بخشی از پرونده مشتری باشند. این اطلاعات (براساس HIPAA امن و مورد اطمینان نگه‌داری می‌شوند) می‌تواند برای افزایش تجربه بیمار مورد استفاده قرار گیرد.
برای مثال سیستم CRM می‌تواند برای اطلاع دادن به خانواده‌های دارای کودکان برای اعلام زمان دریافت واکسن آنفولانزا و ارسال لینکی مبنی بر تعیین زمان مراجعه برای دریافت واکسن شخصی‌سازی شود. کمی پیشرفته‌تر CRM می‌تواند با آنالیز اطلاعات دریافتی از خانواده‌ها، می‌تواند تشخیص دهد که آن‌ها به کدام راه ارتباطی از جمله پیامک‌، ایمیل یا نامه فیزیکی بازخورد نشان می‌دهند.
همچنین CRM می‌تواند به صورت خودکار پیام‌های یادآوری را 24 ساعت قبل از قرار مراجعه بعدی به بیماران ارسال می‌کند یا پیام‌ها می‌تواند برای بیمارانی که مدت زیادی از آخرین معاینه‌شان می‌گذرد، ارسال گردد. سیستم CRM می‌تواند با در نظر گرفتن سن وجنسیت بیماران، به زنان بالای 50 سال برای انجام آزمایش ماموگرافی به آن‌ها پیام ارسال کنند. این سیستم شکلی از خودکارسازی شده و پیاده‌سازی شده بازاریابی است که برای کمک به درمان و سلامت مردم ایجاد شده است.
3. CRMها به شما یک دیدگاه کلی از شرکت سلامت شما به عنوان یک کسب و کار می‌دهد.

CRMها قادر هستند تا با یکپارچه‌سازی سیستم‌های چندگانه به شما یک دیدکلی نه تنها از بیماران بلکه از کسب و کار شما ارائه می‌دهد. از طریق ترکیبی از آنالیز اطلاعات معتبر، یادگیری ماشین و گزارش‌های شخصی سازی شده می‌توانید نقاط ضعف در مراحل کاری فعلی خود را شناسایی کنید و با خودکارسازی کارها به کارمندان خود کمک می‌کنید تا بتوانند برروی فراهم سازی درمان برای بیماران تمرکز کنند. تمامی اطلاعات جمع آورری شده از مشتریان می‌تواند در ایجاد پیش بینی‌های هوشمند در آینده و نوآوری در خدمات شما مورد استفاده قرار گیرد.
اگر بتوانید درمان بهتری را برای بیماران خود فراهم کنید، برای دریافت درمان پیشگیری به آن‌ها یادآوری کنید و روند دریافت درمان را برای بیماران آسان‌تر سازید، جمعیت بیشتری سالم‌تر خواهند بود که این مسئله خود به مشکلات پزشکی طولانی مدت کمتر هدایت می‌شود. همچنین شما از افزایش میزان رضایت بیمار که یک نتیجه مثبت برای مشاغل حوزه سلامت است، لذت خواهید برد.

4. نرم افزار CRM می‌تواند در طولانی مدت سرمایه شما را صرفه جویی کند.
اگر شما از نزدیک کمپین‌های بازاریابی را رهگیری نمی‌کنید و برای تعیین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تنها با تیم مالی خودتان کار می‌کنید، پس شما اطلاعات ارزشمندی را در مورد اینکه تلاش‌های بازاریابی شما موفقیت‌آمیز بوده‌ است یا نه را از دست می‌دهید.
CRMها این توانایی را دارند تا به صورت دقیق مشارکت‌های مشتریانی را که از طریق تلاش‌های مستقیم استراتژی‌های بازاریابی خودتان اتفاق افتاده است را رهگیری کنند و آن‌ها را به اطلاعات مالی متصل کنند. با این گزارش‌های شخصی سازی شده، شما می‌توانید تشخیص دهید کدام کمپین به درستی کار می‌کند و کدامیک نیاز به تغییر دارد. با این کار می‌توانید در آینده در سرمایه خودتان صرفه جویی کنید.
این ویژگی‌های اتوماسیون که در اکثر CRMها یافت می‌شود، می‌توانند با در اختیارگرفتن کارها از جمله یادآوری قرارملاقات‌ها، برنامه ریزی ملاقات‌ها و صدور صورت حساب هزینه‌های منابع انسانی را کاهش دهد. بدون این کارهای اجرایی روزمره، کارمندان می‌توانند بیشتر برروی مراقبت از بیمار تمرکز کنند. اتوماسیون خطاهای انسانی را که می‌تواند هزینه دربرداشته باشد را نیز کاهش می‌دهد.

5. CRMها شرکت درمانی شما را در رقابت و متناسب نگه می‌دارند.
یک CRM حوزه سلامت کمک می‌کند شرکت شما در بازار در حالت رقابتی باقی بماند. این کار از طریق فراهم‌آوری یک تجربه یکپارچه برای مشتری و اطلاعات ارزشمند بیمار و اطلاعات جمع آوری شده از سیستم‌های یکپارچه بسیاری اتفاق می‌افتد.
شرکت‌های حوزه سلامتی که با تکنولوژی بروز می‌مانند، می‌توانند بهترین مراقبت را برای بیمارانشان فراهم کنند. زیرا سیستم‌های مدیریت ارتباط مشتری وابسته به تکنولوژی می‌توانند کارهای ساده بصورت کارآمدتری انجام دهد تا شرکت را قادر سازد برای فراهم‌سازی بهترین خدمات درمانی به مشتریانش تمرکزکافی را داشته باشد.
این روزها مردم گزینه‌های بسیاری را در مواجهه با صنعت درمانی پیش رو دارند. دیگر به ندرت پیش می‌اید که فردی به سمت مطب پزشک رفته و درخواست درمان داشته باشد. مردم برای پیدا کردن پزشک مورد اعتماد در اینترنت به دنبال بررسی‌ها و نظرات می‌گردند و از دوستان و همکارانشان سوال می‌پرسند. بهترین راه برای پیدا کردن و نگه داشتن بیماران جدید، فراهم ساختن بهترین درمان ممکن برای بیماران است تا آن‌ها نظرخوبی نسبت به شما داشته باشند و کارشما را به دوستان و خانواده‌ خودشان پیشنهاد دهند.