×

بیشتر بدانیم

6 روش CRM که به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند

روابط با مشتری، کلید رشد سازمان شما است. پس شما باید در حد امکان به صورت کارآمد و موثر آن‌ها را مدیریت کنید.

در این مطلب 6 روشی که تکنولوژی مدیریت روابط مشتری به ما کمک می‌کند تا

  • با مشتریان‌ بیشتر در ارتباط باشیم
  • عملکرد کسب و کار را بهبود ‌بخشیم
  • سرعت رشد کسب‌وکار بیشتر کنیم

بررسی می‌کنیم.

 

  1. پیداکردن مشتری‌های درست

"بدون یک سیستم CRM، 75% سرنخ‌های بازاریابی هرگز به فروش ختم نمی‌شدند."               

شما برای تولید و جذب سرنخ‌های جدید زمان و منابع صرف می‌کنید اما حالا چی؟ آیا آن‌ها به سمت تیم فروش شما فرستاده شدند و آیا نماینده‌های شما می‌دانند کدام موقعیت‌ها داغ‌ترین هستند؟ زمانی که کسب و کار شما کوچک است و سریع رشد می‌کند، زمان عنصر مهمی است.

از ابزارهای بازاریابی مانند ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و اتوماسیون بازاریابی به وسیله متصل کردن آن‌ها به سیستم CRM بیشترین استفاده را ببرید.

هر دو تیم فروش و بازاریابی دید کلی نسبت به سرنخ‌ها و دورنماها خواهند داشت تا بتوانند با ساختن و مورد هدف قرار دادن ارتباطات قابل توجه مشتریان احتمالی را به مشتریان دائمی تبدیل کنند و به تصمیم‌گیرندگان کلیدی سریع‌تر دست پیدا کنند.

 

  1. ساخت بیشتر روابط ادامه‌دار

"46% مدیران فروش می‌گویند: هرچه روابط مشتری عمیق‌تر باشد، کلید اصلی برای موفقیت‌های ادامه‌‌دار است."        

اگر یک نگرش عمیق از کسب و کار مشتری (شروع با دید کلی از تاریخچه آن‌ها با شرکت شما) را توسعه دهید، شما یک رابطه قوی نشات گرفته از اعتماد و موفقیت دوطرفه خواهید ساخت. یک سیستم CRM می‌تواند از راه‌های زیر به سازمان شما کمک کند:

چالش‌های آن‌ها را کاوش کنید

مسائلی که برای مشتری‌های شما اهمیت دارد (اهداف، چالش‌ها و اولویت‌های آن‌ها) را در پایان هر مبادله اطلاعات پیدا کنید و مطمئن شوید اقدام پیگیرانه‌ای داشته باشید. این نوشته‌ها را در سیستم CRM ثبت کنید تا در جلسه بعدی با مشتری با یک نگاه مختصر به موضوعات جلسات قبل آگاه شوید.

 

با رابطه‌های درگیر باشید

پس از درک چالش‌ها و اهداف کسب و کار مشتری، می‌توانید محصولات و تبلیغات مخصوص یا دیگر محتواهایی که مربوط به کسب وکارشان است را به آن‌ها پیشنهاد دهید. با سیستم CRM، شما خواهید فهمید که آن‌ها چه چیزی را خریده‌اند و چگونه از محصولات و سرویس‌های شما استفاده می‌کنند. پس می‌توانید مرتبط‌ترین محتوا و اطلاعات را فراهم کنید.

 

مقیاس روابط 1 به 1 (رو در رو)

به عنوان یک کسب و کار کوچک، مشتریان شما تجربه‌های شخصی که شما فراهم می‌کنید را دوست دارند اما دانستن جزئیات هر مشتری زمانی که رشد شما سرعت یافته، چالش‌های بیشتری را ایجاد می‌کند. یک پلتفرم CRM می‌تواند میزبان قالب‌های ایمیلی باشد، یادآورنده‌های کاری را ایجاد کند و برای کمک به شما برای برقراری ارتباط سریع‌تر و آسان‌تر با مشتریان، تماس تلفنی را قابل دسترسی کند.

 

  1. قیمت محصولات را کاهش دهید

"احتمال فروش به یک مشتری جدید 5 تا 20 درصد است. احتمال فروش به یک مشتری فعلی 60 تا 70 درصد است."

مشتری‌های جدید عنصر کلیدی رشد دائم هستند اما آن‌ها آسان یا ارزان بدست نمی‌آیند. خبر خوب این است که می‌توانید هزینه‌های بدست‌آوردن مشتریان جدید را با فروش به مشتریان فعلی خود جبران کنید.

با افزایش فروش، مشارکت در فروش با کسب وکارهای دیگر و تکرار این موقعیت‌ها در سهام مشتری دید مثبتی از خود ایجاد کنید و شما خواهید دید که این اعتمادی که در ذهن مشتری ایجاد کرده‌اید، باعث افزایش فروش‌های شما می‌گردد.

یک سیستم CRM می‌تواند در بهبود عملکرد کسب وکار شما از طریق راه‌های زیر کمک کند:

  • بهبود اثربخش فروش: اولویت بخشی سرنخ‌ها و موقعیت‌هایی که به احتمال زیاد براساس تعامل‌های مشتری با شرکت شما به وجود آمده است را به فرصت تبدیل کنید.
  • کمک کردن به کارآمدی فروش: فهمیدن اینکه کدام مشتری مشارکت در فروش دارد و چه زمانی بهترین زمان ممکن برای دستیابی به پاسخ بهینه شده است.
  • افزایش فروش و موقعیت‌های همکاری در فروش: دیدن تمام موقعیت‌هایی که برای معامله‌های در جریان مناسب هستند.
  • آشکار سازی کسب وکارهای ارجاعی: پیداکردن موقعیت‌های شناسایی نشده در روابط موجود به جای پرداخت هزینه برای سرنخ‌های به بن بست رسیده یا هدردادن وقت برای مذاکره‌های بی هدف.
  • کاهش وقت برای بستن یک قرارداد: زمانی که یک دید 360 درجه‌ای نسبت به مشتری خودتان دارید، تیم‌تان را برای بستن یک قرارداد مطابقت دهید.

 

  1. افزایش بهری‌وری کارمند

"52 درصد متخصصان فروش خبره، خودشان را به عنوان استفاده کنندگان قدرتی می‌دانند که از تمام مزایای تکنولوژی CRM شرکت‌شان استفاده می‌کنند."                                                

به کارگیری تکنولوژی صحیح زمان تیم شما را برای انجام کارهای سنگین خالی می‌کند و برای برقراری ارتباط با مشتریان زمان بیشتری را به آن‌ها می‌دهد. عملیات‌های دستی مانند پیداکردن یا واردکردن اطلاعات می‌توانند مکانیزه گردند یا از روندهای مشتری محور حذف شوند.

اتوماسیون از طریق فروش، خدمات و بازاریابی کارمندان شما را از کار وقت‌گیر آزاد خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند زمان بیشتری را صرف صحبت با مشتریان آینده کنند و روابط‌شان را با مشتریان فعلی تقویت کنند تا کسب وکار شما را به سمت موفقیت هدایت کنند.

 

  1. خدمات مشتریان بهتری را پیشنهاد دهید

"55 درصد مصرف کنندگان برای تجربه مشتری مداری بهتر، هزینه بیشتری خواهند کرد."                                      

حتی بهترین محصول هم تنها به خوبی خدمتی است (چه قبل و چه بعد از فروش) که همراهش است. هیچ وقت با چندین تبلیغ بازاریابی که ممکن است مشتریان آینده شما را بترساند یا آن‌ها را فراری دهید، با آن‌ها روبرو نشوید.

اگر پس از فروش محصول، مشتری خود را رها کنید، تمام زمان و تلاشی که نسبت به آن مشتری صرف کرده‌اید، به هدر می‌رود. هنگامی که تمام تیم شما به تاریخچه کامل مشتری دسترسی سریعی دارند، هرکسی می‌تواند پیام‌ها و راه حل‌های شخصی سازی شده را با منابع صحیح فراهم آورد. تعامل‌های نرم اعتماد را می‌سازند و کسب و کار بعدی را می‌پرورند.

 

  1. بهبود توانایی حفظ مشتری

" یک کاهش 5 درصدی در نرخ فرار مشتری شما می‌تواند سود شما را 25 تا 85 درصد افزایش دهد."

در معرض دید بودن تمام روابط شما می‌تواند به تیم شما کمک کند تا به صورت فعال حساب‌های در خطر را شناسایی کنند و در لحظه‌های صحیح موقعیت‌های جدیدی را به مشتریان راضی عرضه کنند.

با شفافیت در تاریخچه مشتریان، کمپین‌های فعال یا پرونده‌های باز، می‌توانید خریدهای راضی کننده و تجربه‌های خدماتی بیشتر را که آن‌ها را برای برگشن متقاعد می‌کنند را فراهم آورید. همین حالا زمان خود را عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید و با روابط قوی با مشتری سهم بیشتری را برای سال‌های آینده به شما پرداخت خواهد کرد.