×

بیشتر بدانیم

آیا کسب‌وکار من به سیستم CRM احتیاج دارد؟

 

شاید در مورد سیستم‌­های CRM شنیده باشید، اما مطمئن نیستید که کسب‌­وکار شما آماده این تغییر باشد یا نه. دلایل زیادی از سناریوهای کسب­‌وکار وجود دارد که

  • چرا CRM اهمیت دارد؟
  • چرا برای کسب­وکار شما مهم است؟

اگر یک یا چند مورد از این شرایط و سناریوها در کسب­‌وکار شما وجود دارد، CRM مناسب، می­تواند کار شما را بسیار ساده‌­تر کند. به 7 دلیل زیر شما باید از CRM استفاده کنید.

 

  1. شما هیچ منبع مشخصی برای اطلاعات و سوابق مشتری ندارید.

آیا شرکت شما، اطلاعات مشتری و سفارشات وی را در چندین مکان مختلف ثبت می­‌کند؟

اگر پاسخ به این سؤال "بله" باشد، دلیل قابل توجهی برای استفاده از CRM است. اگر اطلاعات مشتری یا نکات مهم را در صفحات مختلفی نگهداری می‌­کنید، پس تیم فروش شما و یا شخصی که با مشتریان در تعامل باشد در وضع مناسبی قرار ندارد. زمانی که اطلاعات مشتری را در یک سیستم تغییر می‌­دهید، این اطلاعات در سیستم­‌های دیگر به طور خودکار به­‌روزرسانی نمی‌­شوند در نتیجه اطلاعات درست، کامل، یکپارچه و منظمی از مشتری نخواهید داشت.

 

  1. در تعامل با مشتری، میدان دید پایینی دارید.

اگر شما اطلاعات منظم و یکپارچه‌­ای از مشتری خود ندارید و یا اگر از فعالیت‌­های تیم‌پشتیبانی و تیم فروش بی‌­اطلاع هستید و نمی‌­دانید هر تیم چه خدماتی انجام می‌­دهد، پس شما نمی‌­توانید موفقیت را ببینید و افراد خود را وفادار و مسئول نگه­دارید.

 

  1. گزارش­‌ها خسته‌­کننده و دردناک هستند.

آیا می‌توانید به صورت دستی گزارش‌های فعالیت‌­های خود را تهیه کنید؟

اگر جواب شما به سوال مثبت است، پس عملکرد شما را باید به عنوان "کم و هیچ" توصیف کرد. به طور ایده‌آل شما باید به حالت خودکار گزارش‌ها، تجزیه و تحلیل و پیشرفت ماهانه تیم فروش و دیگر تیم­‌های شرکت را بررسی کنید تا بتوانید به درستی حق آن­ها را ادا کنید.

  1. شما اطلاعات با ارزش مشتری را گم می­‌کنید.

آیا برنامه­‌ریزی برای پیگیری روند کار مشتریان و پیش‌­بینی آینده کار آن­ها برای شما دشوار است؟

جواب شما مثبت است و دلیل آن هم این است که شما نمی­‌دانید دنبال چه چیزی برای مشتری‌تان هستید و اهداف کاری شماچیست. اگر تیم فعال در ارتباط با مشتری، کنترل و بررسی نشود، جزئیات مهم از دست می‌روند. به خصوص اگر یک کارمند از این تیم خارج شود، شما عملا اطلاعات آن کارمند را از دست می­‌دهید.

 

5- در تماس بودن و ارتباط با مشتریان دشوار است.

زمانی که نمایندگان فروش شما حضور ندارند، آیا می‌توانید به سرعت منابع لازم برای بستن یک قرارداد را پیدا کنید؟ زمانی که این اطلاعات ارزشمند را کشف کرده و کار را به پایان می­‌رسانید، شما نتیجه پیش‌­بینی‌­تان را می­بینید و حالا وقت استراحت‌دادن به خودتان است. آیا شرکت شما، تا به حال این وضع را تجربه کرده­ و به استراحت رسیده است؟ یا که همیشه در حال دویدن و پیدا کردن اطلاعات هستید؟ باید بدانید که داده‌­های ذخیر‌ه‌شده در یادداشت‌­های دست‌­نویس و رایانه‌­های شخصی یک معدن طلای بدون استفاده هستند. شما باید به دنبال منابعی با قابلیت استفاده همگانی باشید.

 

  1. با هر مشتری یکسان رفتار می­‌شود.

آیا به تمامی مشتریان خود یکسری پیشنهادات مشابه می­‌دهید؟ آیا آینده تمامی مشتریان را یکسان برنامه‌­ریزی می­‌کنید؟ خب اگر جواب شما به این سوال هم مثبت است، شما فرصت­‌های زیادی را از دست داده‌­اید. برای اینکه بتوانید از همه اطلاعات و ارتباطات با مشتریان به بهترین نحو احسنت استفاده کنید، باید پیش­‌بینی‌­تان را براساس صنعت، جغرافیا، مرحله فرآیند خرید، ارزش کسب‌وکار و... قرار دهید.

 

۷. شما برنامه‌­ای برای اندازه‌گیری سریع ندارید.

اگر شرکت شما امسال20 کارمند خود را به 200 کارمند افزایش دهد، چه می­‌شود؟ آیا شرکت شما می‌­تواند به این حجم از تقاضا پاسخ­گو باشد؟ اجازه ندهید که تصمیمات خودتان مانع موفقیت کسب و کارتان باشد.

 

و در نهایت

اگر که به دنبال نظم و یکپارچگی در شرکت خود هستید و خواستار آن هستید که بدون معطلی به اطلاعات مورد نیازتان برای بستن قرارداد، پاسخ­گویی به مشتری و...دست پیدا کنید، پس لازم است که از CRM استفاده کنید. مطمئن باشید با نظم در بررسی فعالیت‌­های بخش‌­های مختلف شرکت‌ت‍ان اعم از تیم پشتیبانی، تیم فروش، تیم اجرایی و ...به موفقیت بهتری می­‌رسید و از وفاداری افرادتان مطلع خواهید­شد و می‌توانید پس از کار سخت‌کوشانه به خودتان و اعضای شرکت‌تان استراحت دهید.

ما برای موفقیت شما اینجا هستیم.