×

بیشتر بدانیم

CRM برای چه بخشی از کسب‌وکار شما مفید؟؟

استفاده از CRM برای هر تیم و دپارتمانی که در شرکت شما با مشتری در ارتباط است، مفید می‌باشد. البته این بدین معنا نیست که CRM تنها برای شرکت‌های بزرگ با تعداد کارمند بالا کاربرد دارد، بلکه استفاده از CRM و مستندکردن اطلاعات و داده‌های مشتری برای هر کسب‌وکاری با هر تعداد کارمند مفید بوده و به ارتقا سطح کسب‌وکار کمک می‌کند.

به‌طورکلی، CRM برای هر تیمی که با مشتری در ارتباط است، کاربرد دارد. CRM به تیم‌های فروش، بازاریابی، پشتیبانی در سرعت بخشیدن به انجام وظایف کمک می‌کند و به مدیریت با ارائه گزارش‌های دقیق و آماری کمک می‌کند.

 

CRM به فروش کمک می­کند...

 

آ) فروش باهوش تر

نرم‌­افزار CRM به تیم فروش اجازه می‌­دهد تا معاملات خود را مدیریت کرده و کلیه ارتباطات فروش خود را از یک مکان مرکزی انجام دهد. تیم فروش با ادغام CRM با ابزارهای شغلی شرکت مانند ایمیل، تقویم و نرم­‌افزار اتوماسیون بازاریابی، دیگر مجبور نیستند وقت و تلاش خود را برای جابجایی و هماهنگی بین نرم­‌افزار­های مختلف هدر دهند.

نرم­‌افزار CRM همچنین دید کاملی از وضعیت هر معامله در حال انجام، ارائه می­‌دهد و به مدیران فروش کمک می­‌کند تا تیم خود را هدایت کرده، وظایف را تعیین کند و عملکرد هر کارمند در تیم فروش را ارزیابی و ردیابی کند.

 

ب) هرگز توپ را رها نکنید

با استفاده از CRM، می­‌توانید یادآوری­‌هایی را برای تیم‌­تان قرار دهید تا در زمان مناسب، فعالیت درست را انجام دهند. لازم به یادآوری است که پیش­‌بینی آینده بر روی هر معامله، خستگی و استرس را از روز فروش می‌گیرد.

 

ج) در حلقه بمانید

با هر وسیله و سیستم­‌عاملی که دارید، می­‌توانید به CRM دسترسی داشته باشید و این بدین معنا است که شما برای بررسی روند کاری­‌تان به حضور در شرکت وابسته نیستید. با دسترسی به CRM از طریق تلفن همراه، می­­‌توانید حتی هنگامی که در هواپیما، در شرکت مشتری و یا در یک جلسه هستید، اطلاعات مورد نیازتان را به‌­دست آورید.

 

د) روی آنچه کار می‌­کنید سرمایه‌گذاری کرده و چیزی که برای شما سود ندارد را رها کنید

به جای حدس‌زدن، یک مدیر فروش می‌­تواند دلایل پیروزی یا از دست‌دادن معاملات را پیگیری کند. با استفاده از تجزیه و تحلیل الگوهای داده مشتری‌ها و گزارشات فروش CRM، مدیران فروش می­‌توانند تعیین کنند که کدام روش مؤثر بوده و کدام یک باید بهبود یابد.

 

CRMبه مدیران کسب­وکار کمک می کند تا

آ) تجارت خود را بشناسند و رشد کنند

دسترسی به اطلاعات فروش و پیش­‌بینی‌­هایی که در مورد روند کار صورت گرفته‌­است، برای تهیه برنامه‌­های کوتاه‌مدت و بلندمدت شرکت، بسیار مهم است. مدیران کسب‌­وکار می‌­توانند از داده‌­های CRM برای شناسایی سودآورترین بازارها و محصولات استفاده کنند و نحوه تنظیم استراتژی شرکت را برای رسیدن به اهداف خود، ارزیابی کنند.

ب) بازده عملکرد تیم را افزایش دهند

CRM، مدیران کسب­‌وکار را از عملکرد تیم‌­های موجود در شرکت مطلع می‌­کند و پاسخ این سوال که آیا هر تیم در راستای رسیدن به اهداف دپارتمان است یا خیر را با جزئیات تحویل می‌­دهد.

اگر گزارش فروش در زمان درست و براساس واقعیت به مدیران تحویل داده­ شود، می­‌تواند به مدیریت کسب‌­وکار کمک کند تا از ناکارآمدی در روند فروش، نارضایتی مشتری از عدم دریافت پشتیبانی صحیح و ... به سرعت مطلع شود. همچنین میزان بازدهی در سرمایه­‌گذاری برای فعالیت‌­های بازاریابی را شناسایی کند.