×

بیشتر بدانیم

6 ابزار رایگان برای پیداکردن کلمات‌کلیدی سایت

6 ابزار رایگان برای پیداکردن کلمات‌کلیدی سایت

 

 

برای شروع هر وب‌سایتی شما باید چیزای زیادی رو آماده کنید مثل طرح‌وب، استراتژی‌بازاریابی، محتوا مناسب و ... اما مهم‌ترین قدمی که باید بردارید اینه که کلمه‌کلیدی مناسب رو پیدا کنید.

خب من به شما چندتا راه یاد میدم تا بتونید اولین قدمتون رو درست و محکم بردارین!

 

1. Google AdWords یا  Google Ads

Google Ads در واقع یه سرور تبلیغاتی هست که سایت‌های مختلف علاوه بر اینکه براساس رتبه‌ای که دارن، توی نتیجه جست‌وجو ظاهر می‌شن، می‌تونن با پرداخت یه سری هزینه‌ها با وجود رتبه پایین وب‌سایت‌، وارد نتیجه جست‌وجو بشن.

اما ما کاری به رتبه‌بندی و دیده‌شدن نداریم، فعلاً. شما می‌تونین با سرچ توی این سایت، وب‌سایت‌های مشابه با وب‌سایت خودتون رو ببینید و از اونا الگوبرداری کنید و کلمه‌کلیدی‌‌های مناسب رو پیدا کنید.

با این سرچ، شما حتی می‌تونید برای طرح‌وب و محتوای وب‌سایت‌تون ایده بگیرید یا حتی با رقباتون آشنا بشید.

2.استفاده از ابزار جادویی AdWord

گاهی اوقات بسته به شرایط لازمه که کلمه‌کلیدی‌ که پیدا کردیم رو خلاقانه‌ترش بکنیم، اما خب شاید این توانایی رو نداشته باشیم و شایدم اشتباه انجام بدیم.

AdWord یه ابزار شگفت‌انگیز برای همین کاره!

فقط کافیه کلمه‌کلیدی که دارید رو توی باکس جست‌وجو بنویسید و نتیجه شگفت‌آوری رو ببینید.

یادتون باشه هرچی کلمه‌های مورد نظر شما بیشتر باشه لیست بلند‌بالاتری رو مشاهده می‌کنید.

اینم یه ابزار با ذهن خلاق :)

 

3.استفاده ابزار Google Correlate

این ابزار رو اگه بخوام به زبون ساده بگم همون جست‌وجوکردن توی باکس جست‌وجوی گوگل هست.

بزارید با گفتن یه مثال راحت‌ترش کنم.

فرض کنید من کلمه محتوا رو توی باکس جست‌وجو بنویسم، خب هممون دیدیم که گوگل به طور خودکار یه سری موارد رو به عنوان پیشنهاد به ما نشون میده.

مثل:

  • محتوا چیست؟
  • محتوا‌نویسی
  • بازریابی محتوا
  • ......

خوبه که بدونیم این پیشنهادها بی‌دلیل نیست، این‌ها مواردی هستن که چند وقت اخیر، زیاد جست‌وجو شدن و مخاطب زیادی داشتن. حالا گوگل خیلی راحت این‌ها رو در اختیار شما قرار میده و به شما نیاز مخاطبت رو نشون میده.

حالا نوبت شما می‌رسه که وب‌سایتت رو در جهت این نیاز پیش ببری.

پس دیدیم که از ساده‌ترین روش ممکن میشه یه سری کلمه‌کلیدی خیلی خوب پیدا کرد.

4.استفاده از Ubersuggest

جست‌وجو توی باکس گوگل کاری هست که اغلب انجام میشه و موردای محدودی هم بهت نشون میده. اما اگه از ابزار Ubersuggest استفاده کنی، بعد از جست‌وجو کلمه مورد نظرت با یه لیستی رو‌به‌رو میشی که ساعت‎‎‌ها مشغولت می‌کنه. موردی که این ابزار رو جالب می‌کنه این هست که توی نتیجه جست‌وجو یه سری آمارهایی درمورد تعداد دفعات جست‌وجو، ارزش بازار و نرخ رقابت رو برای هر مورد نشون میده. در ضمن شما می‎‎‌تونی علاوه بر متن، تصویر هم جست‌وجو کنی.

5.استفاده از ابزار Wordtracker Scout

Wordtracker Scout یه افزونه توی کروم که می‌تونین خیلی راحت دانلود و نصبش کنین و باهاش کار کنین. استفاده از این ابزار کار سختی نیست فقط کافیه کلمه مورد نظرتون رو توی باکس جست‌وجوی گوگل بنویسید و وارد صفحه وب‌سایت مورد نظرتون بشید، حالا محتوای مورد نظرتون رو توی اون صفحه وب انتخاب کنید و دکمه W رو فشار بدید. برای شما لیستی آماده میشه که عبارت‌های مرتبط براساس میزان ارتباطشون دسته‌بندی شدن.

به همین راحتی شما میتونید کلمه‌کلیدی‌های متنوعی رو پیدا کنید.

6.استفاده از ابزار WordStream

WordStream ابزاریه که برای پیداکردن کلمه‌کلیدی طولانی خیلی مناسبه و تنها محدودیتی که داره این هست که فقط سی جست‌وجوی اول رو رایگان به شما نشون میده.

شما می‌تونید از این ابزار بخوایید که نتایج جست‌وجو رو به ایمیل شما ارسال کنه.

این ابزار به شدت دقیق و مفیده و بعد از چندبار استفاده و دیدن معجزه‌هاش،عاشق این ابزار می‌شید.

 

حرف آخر من به شما

یه تقویم محتوا براساس کلمه‌کلید‌هاتون درست کنید، این کار بهتون کمک می‌کنه تا درست‌تر تولید محتوا کنید و حتما درمورد بازار رقابتتون اطلاعات زیادی جمع کنید.

شاید بخوایید برای پیدا کردن کلمه‌کلیدی از ابزارهایی با هزینه‌هایی بالا استفاده کنید، اما پیشنهاد من، استفاده ترکیبی از این ابزارهای رایگان هستش.