×

بیشتر بدانیم

تاثیر اینفلوئنسر بر روی تصمیم‌گیری مشتری

 

اگر تا بحال نمی‌دانستید،‌ باید بگویم که این روزها برندهای بزرگ، برای افزایش مخاطبان و میزان فروش خود از اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند. مهم نیست که محصول شما لوازم‌آرایشی، کیف‌دستی لوکس و گران قیمت، یک ماشین‌شاسی بلند یا لوازم بافندگی باشد، برای هر محصولی می‌توانید از اینفلوئنسرها استفاده کنید و شرکت‌های زیادی هم هستند که هر روزه به جمع مشتری‌های تبلیغاتی اینفلوئنسرها، اضافه می‌شوند تا بازاریابی خودشان را بهبود ببخشند و به اهدافی که دارند، برسند.

 

اینفلوئنسر چگونه بر روی رفتار خرید مشتری تاثیر می‌­گذارد؟

درحالی‌که مفهوم اینفلوئنسر در دنیای آنلاین و دیجیتالی امروز، مفهومی کاملا جدید و تازه است اما نباید فراموش کنیم که محرک‌های اصلی این مفهوم، مرتبط با انگیزه‌های اساسی انسان می‌باشد. قابل توجه‌ترین انگیزه‌های اصلی ما در این موضوع خاص "دوست­یابی" و "برندسازی" است که دو محرک از هفت محرک اصلی برای اعمال انسانی است.

این نیازهای تکاملی، نیاز دارند تا تمام تصمیم‌های انسان را تحریک کنند. بودن در گروه اینفلوئنسرها یا به عبارتی فالوور اینفلوئنسر بودن، می‌تواند به برند در برقراری حس قدرت و ارتباط با مشتری کمک شایانی داشته باشد. در این متن قصد داریم تا به 3 روش مخصوص اینفلوئنسرها بپردازیم، توسط این روش‌­ها و قوانین روانشناختی، مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار می‌دهند و آن‌ها را به مشتری‌های اختصاصی برند یا شرکت درخواست‌­کننده تبلیغ، تبدیل می‌کنند.

 

1. آگاهی سازی در مورد یک برند

نکته مفید اینفلوئنسر، این است که شناخت کاملی از پلتفرمی که استفاده می‌کند و چگونگی تولید محتوای سرگرم‌کننده و زبانزد برای آگاهی بخشی در مورد برند شما را داراست. اینفلوئنسر اغلب چندین سال را برای بدست آوردن مخاطب و حداکثرسازی حس دوستی و جذب اعتماد مخاطبش صرف می‌­کند. اینفلوئنسر می‌داند که چگونه با کمک مهارت داستان­‌گویی و ارائه‌های تصفیه شده خودشان، می‌توانند روابط موثری با مخاطبان خود ایجاد کرده و داستان برند را تعریف کند.

این کار می‌تواند توسط یک پست اینستاگرامی با کپشن مرتبط با محصول یا یک ویدئو یوتیوبی که به مشتری کمک می‌کند تا ویژگی‌های پیچیده محصول را درک کند،‌ انجام شود. بهترین اینفلوئنسرها این توانایی را دارند تا پیام برند شما را در سبک و سیاق خودشان و متناسب با فالوورشان، با هدف قابل اعتمادتر نشان­‌دادن تبلیغ، بیان کنند.

این کمپین‌های تبیلغاتی می‌توانند نتایج بهتری نسبت به روش‌های بازاریابی سنتی، داشته باشند.

 

2. تقویت روابط مشتری

برطبق تحقیقات 77 درصد مشتری‌های شرکت‌کننده در این تحقیق، برای یک دهه یا بیشتر با برندها رابطه داشته‌اند. 61 درصد مشتری‌های وفادار، برای خرید از برند محبوب خودشان، تلاش مضاعفی می­‌کنند. این اعداد بر اهمیت ایجاد رابطه با بازار هدف، به منظور ایجاد یک رابطه قوی‌تر تاکید دارند اما به منظور انجام این کار،‌ ابتدا باید برند را در معرض دید مشتری قرار داد و با استفاده از عنصر "برندسازی" با مشتری‌های برند یک رابطه بهم‌­پیوسته و کلی ایجاد نمود.

مصرف‌کنندگان علاقه دارند تا به توصیه‌های دقیق و معتمدتر از ادعاهای مطرح شده در تبلیغات، اعتماد کنند و اینفلوئنسرها می‌توانند در این منظر بسیار قدرتمندتر عمل کنند. اگر محصولی در دایره خصوصی مشتری‌ها مورد قبول واقع شود،‌ اعتبار و رابطه پیوسته برند، ترقی بسیاری خواهد داشت که به این منظور است که قوی‌ترین صداها در هر گروهی تاثیر بزرگی نسبت به روابط نخستین دارد.

3. بهبود تصمیم خرید با نظرات بدون تعصب

یک نکته اساسی دیگر نیز باید در خاطر داشته باشید: اینفلوئنسرها، داستان‌گوهای عالی هستند.

این افراد به خوبی فراگرفته‌اند تا با مخاطبان‌شان به صورت موثری تعامل کنند و قابلیت انجام این کار را به صورت دوستانه و نه به صورت فروشنده‌وار دارند. یکی از اصلی‌ترین دلایل اینکه چرا مشتری‌ها به اینفلوئنسرها اعتماد دارند، این است که آن‌ها می‌توانند به اینفلوئنسرها به صورت شخصی اعتماد کنند. مشتری‌ها آن‌ها را می‌شناسند، آن‌ها را دوست دارند. و اگر توجه کنید متوجه میشوید که بازهم همه‌چیز به "دوستیابی" و "برندسازی" برمی‌گردد.

اینفلوئنسرها از روی بازخوردها تبلیغ نمی‌کنند بلکه آن‌ها با جزئیات کامل در مورد محصول صحبت می‌کنند و برای پول و آنچه که مشتری انتظارش را دارد،‌ ارزش قائل هستند. اینفلوئنسرها سوال‌های مشترکی را که مخاطبان در مورد محصول و برند دارند، مطرح کرده و پاسخ­‌های جزئی و دقیقی می‌دهند.

به کارگیری این اعتماد ایجادشده در میان مردم و اینفلوئنسرها می‌تواند اعتبار برند شما را افزایش دهد و نتایج فوق‌العاده‌ای را به ارمغان آورد.

 

نتیجه‌گیری

اینفلوئنسرنیازهای تعاملی اصلی انسان از جمله خریدکردن را هدف قرار می­‌دهد، در واقع اینفلوئنسر می‌تواند روش قدرتمندی برای برقراری ارتباط با مشتری‌های احتمالی شما باشند و باعث هجوم آن‌ها به سمت شما گردند.

با تطبیق این روش با قوانین روانشناختی و درک اینکه چگونه فعالان به شما کمک می‌کنند، می‌توانید راه‌های بهتری برای انتخاب اینفلوئنسر مورد نظر خود برای همکاری پیدا کنید.