×

بیشتر بدانیم

استراتژی سئو با متنِ لینک !!

استراتژی سئو با متنِ لینک !!

استراتژی سئو با متنِ لینک!!!

سئو ساده‌تر از این حرفاس...

سئو یعنی فوق‌العاده باشیم، به مخاطبمون اهمیت بدیم، خواسته‌هاشو انجام بدیم، به حدی که گوگل بخواد مارو رتبه اول نشون بده.

اینجا می‌خواییم یه بخشی از این دنیای بزرگ رو به زبون ساده بهتون یاد بدیم.

انکر‌تکست یا متنِ لینک (Anchor Text)

وقتی کلمه‌ها یا کاراکترهای متن رو به متن یا سایت‌های دیگه لینک کنی، انکر‌تکست (Anchor Text) یا متنِ لینک میگن. انکرتکست اصلا کار مشکلی نیست، در واقع قبل‌ترها اصلاً کار سختی نبوده و صرفاً نوشتن لینک‌ها با چندتا کلمه‌کلیدی به شما رتبه خوبی می‌داد. اما جدیداً الگوریتم گوگل تغییر کرده و خب کار ما سخت‌تر شده.

این کار چندتا معیار داره و خب این به عهده شماست که به هر کدوم از این معیارها توی بهینه‌سازی وب‌سایتتون، درصدهایی رو اختصاص بدین. در واقع شما باید برای این بهینه‌سازی، استراتژی مخصوص خودتونو داشته باشید.

این معیارها چی هستن خب؟

  • انکرتسکت نام تجاری
  • انکرتسکت عمومی
  • انکرتسکت کلمه‌کلیدی+نام تجاری
  • انکرتکست تصویر
  • انکرتکست هم‌معنا
  • و...

بریم ببینیم هر کدوم یعنی چی و چیکار باید براش بکنیم.

انکرتسکت نام تجاری یا Branded Anchors

توی این مرحله شما باید از اسم تجاری‎‌تون توی لینک‌ها استفاده کنید‌. این کار تا زمانی به شما ضرر نمی‌زنه که از کلمات‌کلیدی وب‌سایتتون توی نام تجاری استفاده نکرده باشید.

می‌دونیم که قبلاً استفاده از کلمه‌کلیدی توی نام تجاری یه امتیاز محسوب می‌شد اما با عوض شدن الگوریتم موتورهای‌جستجو، این کار نه ‌تنها نکته مثبتی نیست، بلکه به ضرر سایت هم تموم می‌شه.

 

انکرتکست عمومی یا Generic Anchors

قطعا همه ما این موردها رو توی وب‌سایت‌های متفاوت دیدم:

  • ادامه مطلب
  • اینجا را کلیک کنید
  • اطلاعات بیشتر
  • و....

به این موردها می‌گن انکرتکست عمومی. قبلاًها استفاده از این گزینه‎‌ها کار رایجی بود، اما بازم با عوض شدن الگوریتم گوگل این کار به ضرر وب‌سایتمون تموم میشه. (امان از این الگوریتم جدید)

پس حواست باشه از اینا خیلی استفاده نکنی.

انکرتسکت کلمه‌کلیدی+نام تجاری یا Anchor Brand + keyword

اگه دنبال یه مورد خوب و کم‌خطر باشیم، باید بیاییم سراغ این گزینه.

استفاد از اسم تجاری و کلمه‌کلیدی اصلی سایتتون توی لینک‌ها یه کار سودمنده و خطری برای کم‌شدن رتبه نداره.

پس بهتره این کار رو همیشه انجام بدیم.

انکرتکست تصویر یا Image Anchors

اگر که بخواییم از جنبه متنِ لینک جلوی موتورهای جستجو طبیعی رفتار کنیم، بهتره که هر از چند گاهی توی تصاویر وب‌سایتمون لینک بزاریم.

این لینک‌ها با تگ Alt (Alt Tag) معلوم می‌شن. پس باید مراقب باشیم چون اگه تصویر با تگ Alt رو نداشته باشه، عملاً لینکی درش دیده نمی‌شه.

انکرتکست هم‌معنا یا  LSI Anchors

ما می‌تونیم به جای اینکه توی لینک‌ها از کلمه‌کلیدی‌های سایتمون استفاده کنیم، بیاییم از کلمات هم‌معنی با اون‌ها استفاده کنیم. این کلمه‌های هم‌معنی رو می‌تونیم با سرچ کلمه‌کلیدی اصلی‌مون توی باکس جست‎‌وجوی گوگل پیدا کنیم. خوبی این کار اینه که، زیادی از کلمه‌کلیدی استفاده نکردیم و شک موتور جستوجو رو به سمت خودمون نیاوردیم، از طرفی هم هر کس که کلمه‌های مشابه با کلمه‌کلیدی ما رو سرچ کنه، به راحتی می‌تونه سایت ما رو پیدا کنه.

 

یه سوال خیلی مهم

موتورهای جستوجو چطوری موضوع صفحه ما رو تشخیص میدن؟؟

  • محتوایی که توی صفحه ما قرار داره.
  • متنِ لینک‌هایی (Anchor Text) که توی صفحمون ساختیم.

خب مشخصه که اگر موتورهای جستوجو نتونن با بررسی این دوتا گزینه موضوع سایت شما رو تشخیص بدن، سایت شما رتبه خوبی نمی‌گیره.

پس حواسمون به ارتباط و هماهنگی موضوع سایت و لینک‌هایی که می‌سازیم، باید باشه.

یه تجربه...

با تجربه‌ای که توی این سال‌ها بدست آوردیم، فهمیدیم که اگر شما بیایید، دوتا موضوع متفاوت رو به یدونه URL لینک کنید، موتورجستوجو فقط مورد اول رو متوجه میشه.

پس از تجربه ما استفاده کنید و دیگه وقتتون رو برای این کار هدر ندید.

 

حرف آخر من به شما

قبلاً هم گفتم که موتورهای جستوجو رشدکردن و باهوش‌شدن و تنها کاری که می‌تونیم برای مقابله با اون‌ها بکنیم، اینه که ما هم خودمون رو رشد بدیم.

از کلمه‌کلیدی‌‌های هوشمندانه و انکرتکست‌های متنوع استفاده کن، این کار باعث میشه ساختار سایت شما جلوی موتور جستجو طبیعی جلوه کن.