×

بیشتر بدانیم

6 ابزار حرفه‌ای بررسی سایت

6 ابزار حرفه‌ای بررسی سایت

 

هیچ‌چیز شبیه به بروزرسانی ناگهانی الگوریتم‌های گوگل، نمی‌تونه سئوکارها رو نگران کنه. درواقع اینطور به نظر می‌رسه که اون‌ها منتظر هستن تا شما تمام تلاش خودتون رو برای چیدمان صحیح سایت انجام بدین و سپس با یه بروزرسانی تمام تلاش‌های شما به سرعت منسوخ بشه.

بدون شک برنامه‌نویسان گوگل، مطمئن هستن که این کار به نفع تمام افراده. از این گذشته، هر ترفند الگوریتمی، ما رو یک قدم به نتایج جستجوی مناسب‌تر نزدیک می‌کنه. با این وجود، هنوز زوایای پنهانی در این مورد وجود داره که Google چگونه یه وب‌سایت رو ارزیابی می‌کنه و در‌نهایت مشخص می‌کنه که کدوم سایت‌ها برای کدوم یک از نتایج جستجو نشان داده بشن.

حتما می‌دونین که تعداد زیادی ابزار که برخی از اون‌ها رایگان و برخی دیگر غیر رایگان (با پرداخته هزینه) هستن، وجود داره که به شما کمک می‌کنه تا سایت خودتون رو به روشی که گوگل اون را می‌بینه، تنظیم کنین. این ابزارها برای استراتژی جستجوی ارگانیک شما بسیار مهم هستن. زیرا به شما اجازه میدن تا روی عناصر سایت خودتون که Google اون‌ها رو مهم میدونه متمرکز بشین.

همونطور که در مقاله 6 ابزار رایگان بررسی سایت، ابزارهای رایگان رو بررسی کردیم در این مقاله می‌خوایم مهم‌ترین ابزار سایت (ابزار‌های غیر رایگان) رو مرور کنیم که همگی اون‌ها به شما کمک می‌کنن تا مانند یک بازاریاب یا حتی یک ربات Google، بتونین به دقت آنالیز سایت خودتون رو انجام بدین.

  • Ahrefs
  • GrowthBar
  • Woorank
  • BuzzStream
  • Moz's Pro

1. Ahrefs

هدف: تحقیقات کلمات کلیدی و حسابرسی وب‌سایت

Ahrefs یک منبع پیشرفته SEO است که ویژگی‌های وب‌سایت شما رو مورد بررسی قرار میده و پروفایل‌های کلیدی، پیوند و رتبه‌بندی شما رو برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد محتوای وب‌سایتتون ایجاد می‌کنه.

چهار ابزار اصلی این ابزار سایت عبارتند از:

  • سایت Explorer: عملکرد صفحات خاص رو در وب‌سایت شما نشون میده.
  • محتوا اکسپلورر: به شما امکان میده صفحات وب‌سایت رو با عملکرد بالا برای کلمات کلیدی و موضوعات خاص بررسی کنین.
  • کلمات کلیدی اکسپلورر: حجم جستجوی ماهانه و نرخ کلیک کلمات‌کلیدی خاص رو به شما نشون میده.
  • حسابرسی سایت: به طور مشخص داخل دامنه وب‌سایت شما جستجو میکنه و تعدادی از مشکلات فنی رو در سطح صفحه نشون میده.

هنگامی که کلیدواژه Explorer رو در این ابزار سایت جستجو می‌کنین، Ahref "مبحث اصلی" از کلمه کلیدی رو که جستجو کردید رو ارائه میده.

مبحث اصلی یک کلمه‌کلیدی، درواقع یک کلمه‌کلیدی گسترده‌تر با حجم جستجوی بالاتر از کلمه‌کلیدی مورد نظر شما است که به احتمال زیاد تعداد مخاطب و پتانسیل بالاتری داره که به شما یک فرصت سئو با ارزش میده تا صفحات خاص اینترنتی یا وبلاگ خودتون رو بهینه‌سازی کنین.

2- GrowthBar ( 5 روز رایگان، سپس غیر رایگان)

هدف: پژوهش کلمات‌کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی، ردیابی رتبه‌بندی SEO

GrowthBar یک افزونه Chrome است که به شما کمک می‌کنه تا کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی و پیگیری رتبه‌بندی سئو رو انجام بدید.

 با GrowthBar، می‌تونین به طور مستقیم به نکات داده‌ها از صفحات نتایج موتور‌های جستجو دسترسی پیدا کنین. این ابزار سایت همچنین به شما امکان میده تا عملکرد رقبا رو به راحتی ارزیابی کنین و کانال‌های رشد، کلمات کلیدی، بک‌لینک‌ها و تبلیغاتی رو که برای اون‌ها کار می‌کنن، مشاهده کنین.

ویژگی‌های اصلی این ابزارسئو شامل موارد زیر میشه:

کلیدواژه‌ها و بک‌لینک‌های برتر: این ابزار سایت به شما امکان میده تا ببینین کدام کلمات‌کلیدی ارگانیک، بیشترین ترافیک رو برای یه وب‌سایت خاص ایجاد می‌کنن و همچنین لیستی از معتبرترین بک‌لینک‌ها به سایت رو نشون می‌ده.

امتیاز کلمات کلیدی: این ابزار به شما امکان میده تا به سرعت به رتبه‌بندی یه کلمه‌کلیدی خاص دسترسی پیدا کنین و قدرت دامنه‌ها در یک صفحه اینترنتی رو ارزیابی کنین.

Word Count: بر روی این گزینه این ابزار سایت کلیک کنین تا تعداد کلمات هر صفحه رو به طور مستقیم از SERP مشاهده کنین.

تبلیغات فیس‌بوک: برای دیدن اینکه آیا سایتی تبلیغات فیس‌بوک رو اجرا می‌کنه یا نه، بر روی این گزینه کلیک کنین و تصویری از آنچه که مشاهده میشه رو دریافت کنین.

پیشنهادات کلمات کلیدی : این ابزار سئو سایت لیستی از کلمات‌کلیدی مرتبط رو ارائه میده که ممکنه بخواهید به همراه حجم جستجو و ارزش هر کلیک(CPC) بدونین.

3. Woorank (14 روز رایگان، سپس غیر رایگان)

هدف: حسابرسی وب‌سایت

تجزیه و تحلیل عمیق سایت توسط ابزار سایت Woorank در نشان‌دادن فرصت‌های بهینه‌سازی و پیشرفت به بازاریابان کمک می‌کنه. این تجزیه و تحلیل، نوع عملکرد ابتکار‌های  SEOموجود، رسانه‌های اجتماعی (social media)، قابلیت استفاده و موارد دیگه رو در نظر می‌گیره.

هر گزارش این ابزار سایت به هشت بخش زیر تقسیم میشه:

  • چک لیست بازاریابی ( Marketing Checklist)
  • سئو (SEO)
  • موبایل (Mobile)
  • قابلیت استفاده (Usability)
  • فناوری‌ها (Technologies)
  • شبکه‌ های اجتماعی (Social)
  • محلی (Local)
  • بازدید‌کنندگان (Visitors)

4. BuzzStream ( 14 روز رایگان، سپس غیر رایگان)

هدف: لینک‌سازی (ساخت لینک)

BuzzStream ارزان‌ترین راه برای مدیریت دسترسی شما به افرادی است که می‌تونن پیوندهای ورودی به وب‌سایت شما رو ارائه بدن.

اگرچه بک‌‌لینک‌های وب‌سایت شما برای داشتن یک رتبه‌بندی خوب در گوگل بسیار مهم هستن، اما دسترسی به سایت شما در حین ساخت لینک می‌تونه بسیار شبیه به تماس‌های تبلیغاتی باشه. BuzzStream امکان تحقیق در مورد افراد مناسب رو برای شما آسان می‌کنه، باعث میشه تا پیام‌های ایمیل موثری رو به دست بیارین و اینکه پیگیری کنین چه کسی درخواست بک لینک رو پذیرفته.

BuzzStream به شما کمک می‌کنه تا بر اساس صنعت و یا پیشه خودتون، موثرترین نامزدهای برقراری ارتباط رو شناسایی کنین و میزان مشارکت اون‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف رو بررسی کنین.

بنابراین به کمک این ابزار سایت، می‌دونین چه کسی بیشترین درخواست بک‌لینک با شما رو داره و کمک میکنه تا رتبه شما در Google تقویت بشه.

5. ابزار های Moz's Pro (30 روز رایگان، سپس غیر رایگان)

هدف: آنالیز وب‌سایت

اشتراک Moz Pro به عنوان یک ابزار سایت، برای افزایش رتبه کسب‌و‌کار شما ارائه میشه. مجموعه ابزار‌های تحقیقاتی Moz منابع موردنیاز برای شناسایی فرصت‌های سئو، مسیر رشد، گزارش‌های ساخت و بهینه‌سازی تلاش‌های کلی اون‌ها رو در اختیار مشترکان قرار میده.

به عنوان مثال ابزار Crawl Test از خزنده وب خود Moz ، یعنی ابزار RogerBot استفاده می‌کنه تا حداکثر 3000 پیوند رو در یک URL مشخص تجزیه و تحلیل کنه. پس از اتمام، کاربران یک پست‌الکترونیکی دریافت می‌کنن که اطلاعات مربوط به هر صفحه رو که سایت به اون پیوند داره، گزارش میده.

بنابراین اگر می‌خواهید عوامل "خزنده" همچون محتوای تکراری و تغییر مسیرهایی که می‌تونن بر عملکرد SEO شما تأثیر بگذارند رو شناسایی کنین، استفاده از این ابزار سایت برای شما بسیار مفیده.

6. Linkody (غیر رایگان)

هدف: پیگیری بک‌لینک

این ابزار سایت بهترین راه برای درک عملکرد سئو خارجی شما با داشتن یک مرور کلی در بک لینک‌های شماست. Linkody به شما امکان میده همه بک‌لینک‌ها رو از یک رابط کاربری آسان کشف، ردیابی، تجزیه و تحلیل کرده و از بین ببرین.

گذشته از آن، این ابزار سایت پیوندهای شما رو بررسی می‌کنه و شما رو از هرگونه تغییر مطلع می‌کنه تا در‌صورت از بین رفتن یا خراب شدن پیوند، اقدامات فوری لازم رو انجام بدین.

یکی دیگر از ویژگی‌های Linkody توانایی اون برای "جاسوسی" در بک‌لینک‌های رقباست. به سادگی آدرس اینترنتی رقیب خود رو در این سایت وارد کنید و اجازه بدین این ابزار سایت تمام لینک‌ها و معیارها رو خارج کنه. اطلاعات برگشتی به شما کمک می‌کنه فرصت‌های بک‌لینک با کیفیت بالا و مناسب برای برند خودتون رو کشف کنین.

این ابزار سایت برای مهم‌ترین معیارها در هنگام ردیابی بک‌لینک همچون وضعیت نمایه‌سازی گوگل (فهرست سازی گوگل)، مدیریت دامنه وب‌‌سایت، امتیاز Spam، رتبه الکسا و موارد دیگر بینش مفیدی رو به شما میده.

علاوه بر این، به کمک این ابزار سایت می‌تونین گزارش‌هایی برای اشتراک با تیم و یا مشتریان ایجاد کنین تا در رابطه با توزیع بک‌لینک و پیشرفت در ساخت لینک مربوط به خود ایده‌های بهتری به دست بیارین.

در نهایت:

همانطور که دیدین ابزار‌های زیادی برای بررسی سایت وجود دارن که هر یک از اون‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارن و شما می‌تونین براساس معیارهای مربوط به خودتون، جهت پیشرفت و بهینه‌سازی سایتتون استفاده کنین.