×

بیشتر بدانیم

نوشتن بیوگرافی در شبکه‌های اجتماعی، تاثیرگذار است؟

آخرین باری که توضیحات پروفایل کسب‌وکارتون  رو در مطالبی که داخل رسانه­‌های اجتماعی مختلف ارائه میدین، مرور کردین، کی بوده؟

خیلی وقته درسته؟... و شک نداشته باشین که خیلی چیزا از اون‌موقع تا حالا در مورد محصولات جدید، موارد مورد توجه و خاص، روش­‌های مختلف استراتژیکی و برنامه­‌ریزی تغییر کرده.

بروزرسانی بیوگرافی کسب‌وکار میتونه یک راه بزرگ و ساده برای سرعت‌دادن به تاثیرگذاری کسب‌و‌کارتون باشه. بیوگرافی پروفایل‌تون میتونه نقش کلیدی­ رو در طرز فکر و مدیریت‌کردن پله‌­های بعدی داشته باشه؛ پس ارزش بازبینی‌کردن جزئیات و اطمینان پیداکردن از این که همه چی همون ‌جوریه که شما می‌خواین رو داره.

برای اینکه محتوای بیو رو به درستی تغییر بدین و بروزرسانی کنین، یک لیست از نکات رو براتون فراهم کردیم:

1- یک گرایش انسانی رو پیروی کنین.

درمورد کسب‌و‌کارتون طوری صحبت کنین که یک انسان صحبت می‌کنه. آخر کار اونی که قراره پشت صحنه­ کار کنه، یک انسانه مثل شما.

 

2- هدف و مقصود خودتون رو بیان کنین.

از این فضا استفاده کنین که چیزی که کسب‌وکار در بیوگرافی انجام میده رو بیان کنین.

چیزی رو که باور دارین تو ویترین‌تون قرار بدین. آگاهی رو به سمت دلایل مشخص پیشرفت بدین یا توجه رو به سمت مجموعه اقدامات کسب‌و‌کارتون ببرید.

 

3- ایموجی ها

اگر کسب‌وکارتون خیلی چیز­ها رو دربر می‌گیره، مثل داشتن یک کاتالوگ محصولات وسیع یا خدمات، می‌تونین برای نشون‌دادن این محصولات از ایموجی­‌ها کمک بگیرین.

 

4- کلیدواژه ها

از کلمات کلیدی و کلیدواژه­‌هایی داخل بیوتون استفاده کنین که توسط همکاران و رقیبان صنعت و کسب و کار شما بیشتر استفاده شدن و قواعد و شرایط جستجو رو برای محتوای داخل بیوتون مد نظر قرار بدین که مخاطبین هدفِ شما سرچ می‌کنن.

 

5- #هشتگ ها

اگر برندتون بخشی از یک صنعت و کسب‌و‌کارِ که گروه خاصی رو مخاطب قرار میده، از هشتگ­‌های مناسب داخل بیوتون استفاده کنین. هشتگ‌­های برند شده ایجاد کنین؛ در این‌صورت مردم می‌تونن بیشتر کار­ها و خدماتی رو که شما انجام میدین رو از داخل بیو ببینن.

 

6- فضای فروش و تبلیغات

بروزرسانی‌ها و اعلامیه‌هایی رو که برای استراتژی و برنامه کسب‌وکار مهم هستن رو بازاریابی کنین. CTAهاتون رو پیشرفت بدین. ( لینک‌­های هدایت‌کننده به وب‌سایت کسب‌وکارتون، تو پروفایل می‌تونه استفاده بشه) آمار نشون داده که 25.6% از مراجعه­‌ها به وب­سایت‌­ها در سال 2018 از رسانه‌­های اجتماعی و پروفایل­‌ها اومدن.

 

7- دستاورد­هاتون رو تو پروفایل به نمایش بذارین.

اگر دستاورد موفقیت‌­آمیزی دارین، می‌تونین داخل بیوگرافی پروفایل‌تون اعلانش کنین. میتونه به صورت اشاره داخل یک مقاله یا وب­سایت باشه یا مقایسه خدمات و محصولات و ....

 

8- اطلاعات کلیدی رو به بیوتون اضافه کنین.

همون‌طور که میدونین داخل بیو موضوعاتی مثل موقعیت، عنوان، وب­سایت، راه­‌های ارتباط با شما رو باید قرار بدین؛ غیر از این موارد، موارد خاص دیگه‌ای که احساس می‌کنین، ضروری هست رو می‌تونین اضافه کنین مثل روزهای کاری، ساعات کاری، بروزرسانی‌­های کسب‌وکار و .... .