بیشتر بدانیم
وقتی کسی به دنبال مشاغل یا مکانی در نزدیکی محل خودشه، نتایج محلی رو در سراسر Google، در مکانهایی همچون Maps و Search پیدا میکنه. به عنوان مثال، اگه از طریق دستگاه تلفن همراه خودتون "رستوران ایتالیایی" رو سرچ کنین، احتمالاً میتونین نتایج محلی رو پیدا کنین. گوگل سعی میکنه نوعی رستوران نزدیک رو که میخواید اون رو پیدا کنید به شما نشون بده.
لیست Google Maps یه ابزار مهم برای بازاریابی کسبوکارهاست. بالا بردن رتبه در گوگل مپ میتونه به کسبوکار شما کمک کنه تا توسط مشتریان جدید کشف بشید، بالاتر از رقباتون قرار بگیرید و تجارتتون رو رونق بدین. جالبه بدونین همه این ویژگیهای بازاریابی به کمک گوگل برای کسبوکار شما رایگانه اما تمام این مزایا تنها در صورتی قابل استفاده و دستیابی هستن که لیست ایجاد شده توسط شما از دید قابل توجهی برخوردار باشه. درواقع اینکه کسبوکار شما در یک منطقه فهرست شده باشه، به این معنی نیست که Google به طور خودکار اون رو برای جستجو در اون منطقه رتبهبندی میکنه. درحقیقت مجاورت تنها یكی از فاكتورهاییه كه Google Maps در هنگام رتبهبندی لیستهای مشاغل در نظر میگیره.
علاوه بر اقدام مستقیم در مورد لیست کسبوکار، روش های دیگه ای هم برای بهینه سازی جستجو وجود داره که می تونید برای پشتیبانی از کسب رتبهبندی بالاتر Google Maps در وبسایت خود انجام بدید.
در این راهنما ما قصد داریم تا شما رو با 10 تکنیک زیر برای افزایش رتبه در گوگل مپ و همچنین قرارگیری در نتایج بالای Google Maps آشنا کنیم تا رتبه محلی خودتون رو در Google بهبود ببخشید و از تمام مزایای مربوط به اون بهرهمند بشین:
بالا بردن رتبه در گوگل مپ و ارتقا لیست میتونه نقش مهمی برای کسب رتبه بالاتر کسب و کارتون در Google Maps داشته باشه. دلیل این امر اینه که وقتی لیستی برای خودتون ایجاد میکنین، تمام آنچه که میتونین ارائه بدین نام، دسته و مکان کسبوکار شماست اما وقتی لیست خودتون رو ارتقا میدین، میتونین جزئیات بیشتری درباره کسبوکار خودتون ارائه بدین و هرچه اطلاعات یک شغل کاملتر و بیشتر باشه، در Google Maps رتبه بالاتری کسب میکنه. به علاوه، اگه لیست شما ارتقا پیدا نکنه، نمیتونید مراحل دیگه این راهنما رو که به شما در کسب رنکینگ بالاتر در گوگل کمک میکنه، انجام بدین.
پیش شرط افزایش رتبه در گوگل مپ داشتن یه حساب رایگان Google برای کسبوکارتونه. اگر قبلاً حساب کاربری ایجاد کردهاید، کافیست لیست مشاغل Google Maps خودتون رو انتخاب کنید، گزینه مالک کسبوکار رو انتخاب کنید و دستورالعملهای اون رو دنبال کنید. اینکار میتونه سئو گوگل مپ شمارو ارتقا بده.
اطلاعات کسب و کارتون رو به لیست تجاری Google Maps خود اضافه کنید.
پس از اینکه یک لیست تجاری Google Maps و یک حساب Google برای کسبوکار خودتون به اون پیوند دادید، آماده شده اید تا اون رو برای رتبهبندی بالاتر در نتایج جستجوی محلی بهینه کنید. هرچه اطلاعات فهرست شما بیشتر باشه، سئو گوگل مپ شما بهتره و در فهرست نتایج بالاتری خواهید بود. برای افزودن اطلاعات بیشتر به لیست خود که باعث افزایش رتبه در گوگل مپ میشه، وارد حساب Google My Business بشید. در اینجا داشبوردی رو مشاهده می کنید که چندین زبانه در کنار اون قرار داره که برای بالا بردن رتبه در گوگل مپ باید اونهارو تکمیل کنید.
برگه "اطلاعات" رو که شامل موارد زیر میشه، انتخاب و تکمیل کنید:
برای اینکه بهتر بتونید این اطلاعات رو جهت افزایش رتبه در گوگل مپ تکمیل کنید به نکات زیر دقت کنید:
عکس های کسب و کارتون را به لیست تجاری Google Maps خود اضافه کنید.
Google آپلود عکس در لیست رو به دلایل زیر دوست داره:
بعلاوه اینکه لیستهای تجاری Google Maps بدون عکس کمتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرن و ممکنه به اندازه لیستهای دارای عکس کلیک نداشته باشن.
بنابراین، برای افزایش رتبه در گوگل مپ و همچنین سئو گوگل مپ کسبوکارتون، عکسهای با کیفیت و جذاب رو در لیست مشاغل خودتون بارگذاری کنید که نشون میده کسبوکار شما چطوره. این کار رو با رفتن به برگه "عکس" در داشبورد Google برای کسبوکار من انجام بدید و روی دایره آبی رنگ با علامت مثبت سفید کلیک کنید. از آنجا، می تونید چندین عکس و یا فیلم رو همزمان بکشید و رها کنید. در حالت ایده آل، برای بالا بردن رتبه در گوگل مپ باید سعی کنید حداقل روزانه یک عکس جدید رو به این لیست اضافه کنین.
نظرات Google رو دریافت کنید.
با دانستن این موضوع که گوگل هر آنچه رو که مشتری علاقه داره، دوست داره، جای تعجب نیست که Google Maps با بررسیهای مثبت به لیستهای کسبوکار امتیاز بده. بنابراین وقتی یک لیست تجاری در Google Maps ایجاد میکنید، به طور خودکار تجارت شما برای بررسی باز میشه اما این بدان معنا نیست که نظراتی رو دریافت خواهید کرد. شما باید برای افزایش رتبه در گوگل مپ در درخواست بازبینی فعال باشید و همچنین باید به اون ها پاسخ بدید. پاسخ به نظرات، اغلب افراد رو تشویق میکنه و آسیب دیدگاه های منفی رو کاهش میده. به علاوه پاسخهای شما چشم اندازهای دیگه ای مثل اینکه چقدر به مشتریان توجه میکنین و مشکلات رو به خوبی حل می کنین رو هم به دیگران نشون میده که این میتونه بالا بردن رتبه در گوگل مپ شمارو باعث بشه.
تنها در حالتی که خدمات شما واقعا بد باشه، بررسیها ممکنه ترسناک و بد باشن اما در حالت طبیعی، بررسیهای بد چندان زیاد نیست. به علاوه اینکه یکی از روش های سئو گوگل مپ اینه که اگر شما به درستی پاسخ نظرات بد رو بدین، میتونین آسیبهای بررسیهای منفی رو کاهش بدین و حتی اونها رو معکوس کنین.
لیست های Google Maps خودتون رو تلفیق کنید.
Google چندین شماره تلفن یا مکان ذکر شده برای یک کسبوکار واقعی رو بی اعتبار میدونه که این کار میتونه سئو گوگل مپ شمارو به خطر بندازه. بنابراین برای اطمینان از افزایش رتبه در گوگل مپ و همچنین کسب رتبهبندی بالاتر در گوگل لیستهای تکراری و اطلاعات اضافی رو از بین ببرید.
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما پاسخگو باشه.
علاوه بر بالا بردن رتبه در گوگل مپ خود، یکی دیگه از مواردی که به کمک اون میتونید رتبه محلی خودتون رو در Google بهبود ببخشید اینه که مطمئن بشید وبسایت شما پاسخگو است. به این معنی که عملکرد اون به طور مداوم در هر دستگاه یا هر اندازه صفحه نمایشی به درستی انجام میشه. این کار به این دلیل مهمه که لیستهای تجاری Google Maps حاوی پیوندی به وبسایت شما هستند که تقریباً 60٪ از جستجوهای Google در دستگاههای تلفن همراه اتفاق میفتن. بنابراین اگر لیست شما جستجوگران رو به وبسایتی میبره که به فشردن و بزرگنمایی نیاز داره، یا پیوندهای اون خرابه یا بارگیری اون کنده، رتبه بندی Google Maps شما آسیب میبینه.
کلمات کلیدی محلی رو به وب سایت خودتون اضافه کنید.
هدف قرار دادن گوگل برای جستجوی محلی یکی دیگه از روشهاییه که برای افزایش رتبه در گوگل مپ کسبوکارتون میتونین انجام بدین. مطمئناً، بالا بردن رتبه در گوگل مپ به وبسایت شما کمک میکنه تا در جستجوی Google رتبه بالاتری داشته باشه اما همچنین ممکنه این کار در بالا بودن رتبه کسبوکار Google Maps شما هم تأثیرگذار باشه.
بنابراین حتماً کلمات کلیدی مبتنی بر مکان رو در صفحات اصلی سایت خود همچون صفحه اصلی، صفحه مربوط به ما، صفحه تماس با ما، صفحه محصولات و خدمات و حتی پستهای وبلاگ به کار ببرین. این کار رو نه فقط در عنوان صفحات بلکه به عناوین، متن اصلی، برچسبهای تصویر، زیرنویسها و URL ها هم میتونین اضافه کنین.
نقشه Google رو در وب سایت خودتون قرار بدین.
روش دیگه برای افزایش رتبه در گوگل مپ تعبیه نقشه Google در وبسایت کسبوکارتونه که اکثر مشاغل در صفحه تماس با ما این کار رو انجام میدن. جاسازی نقشه Google فقط روشی دیگه برای گفتن به Google است که تجارت شما در محلی که لیست شما میگه قرار داره. از همان نشانی که در لیست تجاری Google Maps خود دارید استفاده کنین.
برای بالا بردن رتبه در گوگل مپ و جاسازی یک نقشه گوگل در وبسایت خود، نام کسبوکار خودتون رو در Google Maps جستجو کنید. در لیست خود بر روی "اشتراک" کلیک کنید و برگه "جاسازی نقشه" رو انتخاب کنید. پیوند رو در صفحه تماس با مشاغل خود کپی و جایگذاری کنید.
در سالهای اخیر لیستهای کسبوکار در Google Maps پیشرفتهتر شدهاند و به مصرف کنندگان اجازه میدن تا به سرعت اطلاعات مورد نیاز خودشون رو بدست بیارن و برای خرید آگاهانه تصمیم بهتری بگیرن. بنابراین شما برای رونق کسبوکارتون باید با سئو گوگل مپ و درنتیجه افزایش رتبه در گوگل مپ همگام با تکنولوژی پیش برین و اطلاعات تجاری خودتون رو برای بهتر دیده شدن همواره به روز کنید.