×

بیشتر بدانیم

چرا یک شرکت، CRM نیاز دارد؟

 

آیا می‌دانستید که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سریع‌ترین رشد در میان ابزار بازاریابی را امروزه دارد؟  و تا سال 2025 ارزش این سیستم در صنعت به بیش از 80 میلیارد دلار می‌رسد.

CRM، سیستم مرکزی است که به وسیله آن شما می‌توانید جزئیاتی که مرتبط با مشتریان شما در تمام بخش‌های شرکت‌تان است را مدیریت کنید. با دسترسی به CRM می‌توانید هر سرنخ و مشتری که با برند، وبسایت یا محصول شما تعامل دارد را مدیریت و پیگیری کنید. CRMها برای دسته عظیمی از کسب‌و‌کارها در زمینه‌های متنوعی از جمله تکنولوژی، خدمات کاری، خرده‌فروشی‌ها، حسابداری، ساخت‌و‌ساز، امنیتی، ارتباطی و رسانه، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیستم مدیریت روابط مشتری (CRM)، مهم است زیرا این سیستم اطلاعات مرتبط با مشتری شما را جمع، سازماندهی و مدیریت می‌کند. CRMها به شما در بهبود ارتباط شما با مشتریان کمک می‌کنند، خدمات مشتریان را افزایش می‌دهند و اطلاعات تیم‌های فروش‌، بازاریابی و پشتیبانی شما را مدیریت می‌کنند.

امروز بیش از هر زمان دیگری این سیستم برای برقراری ارتباط میان تیم‌های فروش و بازاریابی به عنوان یک واحد پیوسته، حیاتی است و سیستم CRM راه‌حل عالی برای کمک به سازمان‌ها برای دستیابی به هدف‌شان است. بیایید با هم به 5 دلیلی که معتقدیم شرکت شما برای رشد بهتر به CRM نیاز دارد، نگاهی بیندازیم.

رشد سازمان یافته و آسان‌تر

زمانی که شرکت شما وارد مرحله رشد سریع می‌شود، موقعیت‌های ارزشمند به راحتی می‌توانند از دست بروند. بهبود کارآمدی و مولد بودن شما بخش‌های حیاتی برای رسیدن به هدف هستند اما رشد کردن کسب‌و‌کار شما در یک مدل قابل مدیریت و سازماندهی آن چیزی است که می‌توانید در این مسیر ادامه‌دار انجام دهید.

از طریق متصل‌شدن به یک سیستم CRM، نیروهای فروش‌ شما، بازاریابی و خدماتی شما از صرف‌کردن زمان برای جست‌و‌جو در میان ایمیل‌ها و تلاش برای برقراری ارتباط با دیگر همکارانشان برای بدست آوردن اطلاعات دقیق و تازه در مورد وضعیت هدف‌های مشخص جلوگیری می‌کنند. برای مثال، CRMها می‌توانند به آسانی تعداد مخاطبان شما را افزایش دهند و در روشی مدیریت‌شده و حرفه‌ای از طریق یادآوری ملاقات‌های شما از دوباره کاری شما جلوگیری کنند. سیستم CRM همچنین می‌تواند با راهکارهای مشخص یک خریدار را به مشتری دائمی شما تبدیل کند.

همانطور که شما رشد می‌کنید، احتمالا تعداد نماینده‌های فروش شما  که با مشتریان ارتباط دارد نیز افزایش خواهد داشت. CRMها به شما کمک می‌کنند تا خط و مدل ارتباطی ثابتی را بین نماینده‌ها ( بدون توجه به سازمان آن‌ها ) با مشتریان ایجاد و نگه‌داری کنید.

 

برطرف کردن چالش‌های تیم‌های ارتباط با مشتری

امروزه فرصت‌های فراوانی برای دستیابی و مشارکت با مشتریان آنلاین احتمالی از طریق شبکه‌های مجازی، وبسایت و غیره وجود دارد. اگرچه این عمل برای کسب‌وکار مهم است اما تمام این نکات دارای پتانسیل برای پیچیده‌کردن کار شما برای ردیابی و نظارت برروی تعامل‌های شرکت شما با مشتری‌های احتمالی آینده است.

راه‌‌حل‌های CRM برای برطرف‌کردنِ چالش‌های تیم‌های ارتباط با مشتری و نمایندگان تکامل یافته است. آن‌ها با دسته بزرگی از خدمات و شبکه‌هایی که با مشتریان شما مشارکت و ارتباط دارند، یکپارچه شده‌اند. این سیستم‌ها به نمایندگان این اجازه را می‌دهند تا بدون از دست دادن مدرکی با مخاطبان و مشتریان به صورت کارآمد ارتباط برقرار کنند، زیرا تمام تعاملات می‌تواند درون یک سیستم مدیریت شود.

به علاوه CRM همکاری میان چند تیم را امکان‌پذیر می‌سازد. این قابلیت به بخش‌هایی مانند بازاریابی و فروش این اجازه را می‌دهد تا منابع و جزئیات را در مورد تعامل‌ها با مخاطبان به اشتراک گذاشته و از تکرار کارها جلوگیری کنند.

 

ایجاد جریان‌های کاری برای صرفه‌جویی در زمان

بهترین سیستم CRM از تلاش‌های بازاریابی و فروش همچون تمامی روندهای کاری مربوط به مشتریان که به عنوان جریان‌های کاری شناخته می‌شوند، پشتیبانی می‌کند. CRM‌ها به وسیله خودکارسازی، تکمیل و سازمندهی‌کردن کارها برای شما، جریان‌های کاری پیچیده و همواره در حال تغییر را پشتیبانی می‌کنند. سیستم‌های CRM تیم شما را به وسیله تسهیل‌سازی در استفاده کارآمد از زمان و از بین‌بردن کارهای ملال‌آور همگام و متمرکز نگه می‌دارد.

برای مثال در سیستم CRM سایت ویلاآرتز، ابزار جریان کاری می‌تواند بازاریابی شما را مانند کارهای فروش و سیستم ایمیلی ( ایمیل مارکتینیگ ) مکانیزه کند تا روندکاری شما در تمامی تیم‌ها موثر و دقیق انجام شود. شما می‌توانید جریان‌های کاری محتوا محور را همانند جریان‌های کاری، پرورش سرنخِ شرکتیِ معامله‌گونه، نقل قول یا آگهی محور ایجاد کنید.

صحبت از صرفه‌جویی در زمان باارزش شما شد، CRMها این توانایی را دارند که با مکانیزه‌کردن کارهای روزمره، جریان کاری شما را به صورت متوالی انجام دهند.

 

مکانیزه کردن کارهای روزمره

CRMها کارهای روزمره را که معمولا شامل کارهای زمان گیری است و باعث درگیری اعضای تیم‌های فروش، خدمات و بازاریابی می‌شود را به صورت مکانیزه انجام می‌دهند.  کارهای عادی مکانیزه شده درون سیستم CRM شامل واردکردن اطلاعات، مرتب‌کردن ایمیل‌ها، ثبت تمامی تعامل‌های مشتریان و مکانیزه‌کردن کارهای خدماتی مشتریان ( از جمله ثبت و ردگیری گفت‌و‌گوهای تعاملی و مکالمه با مشتریان و بازدیدکنندگان سایت ) شامل می‌شود. این نوع از اتوماسیون به نمایندگان اجازه می‌دهد تا از همان جایی که کار را رها کرده بودند، ادامه دهند و روابط خود را با تمامی سرنخ‌ها و مشتریان مدیریت کنند.

برای مثال با سیستم CRM ویلاآرتز تمامی مخاطبان شما به صورت خودکار به سیستم وارد می‌شوند، با داده‌ها و فعالیت‌های مربوط طبقه‌بندی شده و با اطلاعات کسب‌و‌کارهای زیادی توسعه می‌یابند. مخاطبان در یک خط زمانی ساده قابل مشاهده خواهند بود. در آخر، ویژگی گزارش در CRM، اطلاعاتی را در مقیاسی که تیم شما در مورد آن مخاطب نیاز دارد را فراهم می‌کند.

 

آنالیز و گزارش روند کاری

CRMها روند کاری شما را گزارش و آنالیز می‌کنند. ویژگی گزارشی درون یک CRM نگاهی درونی را به روند فروش‌ها و بازاریابی‌های شما فراهم می‌کند که باعث می‌گردد، بتوانید تلاش‌های خودتان را در تمامی تیم‌ها بهینه‌سازی کنید. این نوع از آنالیزها به شما اجازه می‌دهند تا تجربه‌های قابل توجه و به یادماندنی برای مشتریان و سرنخ‌هایتان ایجاد کنید.

درون یک CRM منوهای گزارشی وجود دارد. برای مثال منوی گزارشی ویلاآرتز شخصی‌سازی ‌شده تا بتوانید برروی هر مقیاسی ( از جمله عملکرد فروش، تولیدی، معامله‌های بسته شده در برابر اهداف و غیره ) از طرف سازمان‌های فروش، بازاریابی  یا خدمات گزارش دریافت کنید. شما می‌توانید این جزئیات را در هر زمانی گزارش کرده و آن‌ها را به صورت مستقیم با اعضای تیم‌هایی که برای بررسی آن نیاز دارند، به اشتراک بگذارید.

 

با CRM بهتر رشد کنید

CRMها برای رشد بهتر به دلایل بسیاری به کسب‌وکار شما کمک می‌کنند. اگر تنها به دنبال سازماندهی یک بخش هستید و می‌خواهید تمام اطلاعات مربوط به مشتری را مدیریت کنید، ارتباط درون سازمانی را ساده‌تر کنید، سرنخ‌های بیشتری را سریع‌تر به مشتری تبدیل کنید یا روابط خودتان را با مشتریان بهبود ببخشید، یک سیستم CRM می‌تواند کمک کننده باشد.